۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۰۵ فرزند در طرح محسنین نیازمند حامی هستند/ کسب رتبه نخست قزوین در جذب حامیان بومی در کشور
کد خبر: ۱۹۷۷۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۷:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان:

۳۰۵ فرزند در طرح محسنین نیازمند حامی هستند/ کسب رتبه نخست قزوین در جذب حامیان بومی در کشور

هدایت صفری با اشاره به رتبه نخست قزوین در جذب حامیان بومی در کشور گفت: در راستای اجرای طرح محسنین، ۳۰۵ فرزند نیازمند حامی هستند.

۳۰۵ فرزند در طرح محسنین نیازمند حامی هستند/ کسب رتبه نخست قزوین در جذب حامیان بومی در کشور
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به رشد 7 درصدی جذب حامیان اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، 1875 یتیم، تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند که برای این افراد 24 هزار و 48 حامی جذب شد و مبلغ 68 میلیارد و 742 میلیون ریال توسط حامیان به حساب ایتام واریز شد.
در حوزه اکرام ایتام یتیم بدون حامی در استان نداریم
وی افزود: سرانه یتیمان از محل کمک حامیان، 305 هزار تومان است که این سرانه در کشور 100 هزار تومان است همچنین استان قزوین بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در 9 ماهه نخست سال گذشته، رتبه نخست کشوری را در جذب حامیان بومی به خود اختصاص داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته برای 1825 فرزند در قالب طرح محسنین، 3752 حامی جذب شد که بیش از 15 میلیارد ریال کمک کردند که این رقم نسبت به سال 93، در حدود 243 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه اکرام ایتام، یتیم بدون حامی در استان نداریم اما در اجرای طرح محسنین، ۳۰۵ فرزند نیازمند حامی هستند.
صفری در ادامه عنوان کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح مفتاح الجنة از 9523 خانواده جامعه هدف بازدید شد که حاکی از رشد ۱۸ درصدی در این بخش نسبت به سال 93 بود.
صفری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۱۰ میلیارد ریال برای 16 هزار بیمه شده امداد هزینه شد و همچنین کارهای بهداشتی برای 45 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد صورت گرفت.
سرمایه گذاری 18 میلیارد ریالی در حوزه فرهنگی
وی با اشاره به سرمایه گذاری 18 میلیارد و 627 میلیون ریالی کمیته امداد در حوزه فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگی نیز 3400 دانش‌آموز و 800 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که از دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، سبک زندگی، پیشگیری از اعتیاد، آموزش خانواده برای نوعروسان، اردوهای زیارتی و سایر آموزش‌ها استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اعلام کرد: سال گذشته از محل کمک‌های مردمی 1772 نفر به مشهد مقدس و 189 نفر به کربلا اعزام شدند و فروردین امسال نیز ۴۲ نفر عازم کربلا شدند ضمن اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: سال گذشته کل مشارکت مردم در بخش‌های مختلف زکات، صدقات، اکرام ایتام، محسنین، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، 418 میلیارد ریال بوده که نسبت به تفاهم نامه‌ای که با مرکز داشتیم 145 درصد تحقق برنامه صورت گرفت.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان