۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت نام اربعین از مردادماه آغاز می‌شود
کد خبر: ۱۹۷۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

ثبت نام اربعین از مردادماه آغاز می‌شود

ثبت‌نام اربعین در سامانه «سماح» از ابتدای مردادماه امسال آغاز می‌شود.

ثبت نام اربعین از مردادماه آغاز می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، رییس سازمان حج و زیارت از آمادگی پذیرش مشتاقان زیارت اربعین در سامانه «سماح» این سازمان از ابتدای مرداد ماه امسال خبر داد.


سعید اوحدی در جلسه ساماندهی اعزام زائران اربعین که امروز یکشنبه (23 خردادماه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور در سازمان حج و زیارت برگزار شد، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای اعزام منسجم زائران اربعین حسینی (ع) تأکید کرد.

او با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سامانه سماح، اظهار کرد: در اعزام‌های سال گذشته ایام اربعین، عمده مشکلات در مرزهای خروجی کشور مربوط به زائرانی بود که بدون ثبت نام در سامانه سماح راهی مرزهای کشور شده بودند و مسائل جدی را در مرزها بوجود آوردند.

وی به جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبات این جلسه تصمیم بر آن شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همه مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا زمان و مرز خروج زائران مشخص و قابل پیش‌بینی باشد و در صورت لزوم، امکانات این سامانه توسعه یابد. همچنین برای آگاه کردن زائران، اطلاع‌رسانی‌های لازم بویژه از سوی صدا و سیما صورت گیرد.

اوحدی درباره ساماندهی اعزام اتباع خارجی که از طریق مرزهای ایران در ایام اربعین به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: درخواست می‌شود بخش ویژه‌ای برای ساماندهی این گروه از زائران در سامانه سماح ایجاد شود. همچنین دسترسی‌های لازم برای دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در سامانه سماح فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت موضوع صدور ویزای زائران اربعین را یکی از بحث‌های اساسی و مؤثر در امر ساماندهی زائران برشمرد و گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی که به ستاد مرکزی اربعین ارائه شده، این آمادگی وجود دارد تا ثبت‌نام اولیه از مشتاقان زیارت اربعین از ابتدای مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شود.

وی با اشاره به پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه های تکفیری ابراز امیدواری کرد؛ این پیروزی ها به شکست قطعی نیروهای متجاوز تکفیری و بیرون راندن آنها از خاک عراق منجر شود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از سفر دو روزه اش به عراق برای مذاکره با مسؤولان آن کشور با هدف تسهیل سفر زائران اربعین در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان