۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روحانیون از ظرفیت‌های خود برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنند
کد خبر: ۱۹۷۶۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد استان:

روحانیون از ظرفیت‌های خود برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنند

دکتر حسین افشار مقدم بر تعمیق و تقویت ارزش‌های دینی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق بیان مضرات فردی و اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر با استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

روحانیون از ظرفیت‌های خود برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر حسین افشار مقدم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان که در سالن جلسات اداره بهزیستی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فرصت تبلیغی رمضان، یکی از بهترین و موثرترین زمان‌های استفاده از پتانسیل شبکه تبلیغ اعم از مبلغین، روحانیون، ائمه جماعات و هیئات مذهبی در پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره لزوم کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: اعتیاد، رتبه نخست اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت را داشته و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای جدی گرفتن این معضل در استان باشد.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان بیان کرد: تعمیق و تقویت ارزش‌های دینی و باورهای معنوی و اخلاقی در افراد و ارتقاء دانایی از طریق بیان مضرات و زیان‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر در منابر، مساجد و مراسمات توسط مبلغین در پیشگیری و سالم سازی افراد جامعه از هرگونه اعتیاد بسیار موثر است.
وی ایجاد طرح عملیاتی جهت آموزش روحانیون را ضرورتی در اجرای این برنامه دانست و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و مساجد نیازمند اجرای آموزش‌های نظام‌مند و ویژه برای مبلغین است و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با نگاهی تکلیف مدارانه و جدی‌تر در این مقوله فعالیت خود را استمرار بخشد.
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، نقش روحانیت و مبلغان دینی را در زمینه آگاهی بخشی به جامعه مطلوب دانست و افزود: استقرار روحانی در روستاهای پرجمعیت برای پوشش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی از جمله راهکارهای تنویر افکار عمومی در رابطه با معضلات و رسوخ مواد اعتیادآور در بین جوانان است.
در ادامه کرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: در راستای بهره‌مندی ار مبلغین در امر پیشگیری از اعتیاد، طلاب و فضلای حوزه علمیه به عنوان سرگروه‌های آموزشی در سطح استان در سمینارهای آموزشی و علمی تخصصی حوزه علمیه قم شرکت نموده و اقدام به آموزش سایر مبلغین در استان خواهند نمود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درباره اثرگذاری این طرح اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم تأثیرات این حرکت و فعالیت‌های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان را به‌زودی در جامعه مشاهده نماییم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان