۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گرفتار مدیریت نیابتی رکود در پسابرجام هستیم/ اقتصاد و صنعت کشورمان تعطیل شده است
کد خبر: ۱۹۷۵۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گرفتار مدیریت نیابتی رکود در پسابرجام هستیم/ اقتصاد و صنعت کشورمان تعطیل شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس تحریم کشورمان از سوی جیبوتی و ایستادگی عربستان مقابل ایران را نتیجه دیپلماسی خنده خواند و گفت: اکنون در پسابرجام گرفتار مدیریت نیابتی رکود هستیم.

گرفتار مدیریت نیابتی رکود در پسابرجام هستیم/ اقتصاد و صنعت کشورمان تعطیل شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 23 خرداد) در صحن علنی مجلس و پس از ارائه گزارش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره روند اجرا و دستاوردهای برجام با استناد به اصل 43 قانون اساسی با موضوع لزوم جلوگیری از سلطه بیگانه در کشور گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در بیان امام و رهبری ظلم ستیزی است و در برابر ظلم، مذاکره معنا ندارد.

وی با یادآوری تاکید امام راحل مبنی بر حل مسئله جنگ در میدان جنگ و نه پای میز مذاکره در زمان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به اقتصاد مقاومتی باید در میدان عمل توجه کرد نه پای میز مذاکره.

سالک با طرح این سوال از وزیر امور خارجه که در جریان برجام چه چیزی به دست آورده گفت: آمد و شد شما- ظریف - مورد تائید است اما امروز در پسابرجام گرفتار یک مدیریت نیابتی رکود هستیم و اقتصاد و صنعت ما تعطیل شده است.

وی با یادآوری تحریم ایران از سوی جیبوتی و ایستادگی عربستان در برابر کشورمان اظهار داشت: آیا این نتیجه دیپلماسی خنده نیست؟

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از قول وزیر امور خارجه فرمودند که برخی خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای رعایت نشده است تصریح کرد: اگر این خطوط قرمز رعایت می‌شد امروز دچار این مشکلات نمی‌شدیم.

سالک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تشکیل کمیسیون مشترک جهت بررسی روند اجرای برجام گفت: دعای مردم برای مذاکره کنندگان به جای خود اما رفت و آمد شرکت های خارجی به چه اندازه دستاورد عملی برای کشور داشته است. به چه اندازه موجب تسهیلات در سرمایه گذاری فراهم آورده است.

نماینده مردم اصفهان در پایان از وزیر امور خارجه خواست که به صراحت بگوید آمریکایی‌ها به چه اندازه به تعهدات خود عمل کردند و ایران هرسی چقدر پس از اجرای برجام کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان