۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مرحوم سبزواری هنر مسجل انقلاب بود
کد خبر: ۱۹۷۵۲۵ نویسنده: اکبر اسکندری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین:

مرحوم سبزواری هنر مسجل انقلاب بود

اکبر اسکندری نژاد عنوان کرد: جوانان و نوجوانان دهه ۶۰ به خصوص با هنر فاخر این شاعر برجسته انقلاب آشنا هستند و مرحوم سبزواری را به عنوان هنر مسجل انقلاب می‌شناسند.

مرحوم سبزواری هنر مسجل انقلاب بود
اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره مرحوم سبزواری گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مصادف با تغییر و تحولاتی در عرصه هنر بود و تربیت یافته‌گان عرصه هنر فاخر همچون حمید سبزواری در این دوره میدان‌دار شعر انقلابی شدند و تا پایان عمر خود در این عرصه خوش درخشیدند.
وی در ادامه افزود: با حلول انقلاب اسلامی اشعار انقلابی و حماسی از زبان مرحوم سبزواری شنیده شد، " خمینی ای امام" و "خجسته باد این پیروزی" و موارد دیگر که شور و حال زیبایی در مردم ایجاد می‌کرد.
این مسئول اذعان کرد: جوانان و نوجوانان دهه 60 به خصوص با هنر فاخر این شاعر برجسته انقلاب آشنا هستند و مرحوم سبزواری را به عنوان هنر مسجل انقلاب می‌شناسند.
وی با بیان اینکه رهبری درباره مرحوم سبزواری فرمودند که وی شاعر انقلابی به تمام معناست، ابراز کرد: وی جزو معدود شعرایی هستند که از قبل انقلاب و بعد از پیروزی آن و تا پایان عمر با آرمان‌های انقلاب و نظام و اسلام همراهی داشت.
اسکندری‌نژاد عنوان کرد: تلاش ما باید این باشد که سایر هنرمندان در خط فکری و عملی این شاعر بزرگوار قرار بگیرند، زیرا این بزرگترین عملکرد مسئولین برای رفع دغدغه نجات حوزه فرهنگ و هنر از ولنگاری فرهنگی است.
وی ادامه داد: در کنار انقلابی‌گری سایر معضلات و دغدغه‌های فکری را باید تعریف کرد و به آن پرداخت و درباره آن شعر سروده شود.
مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به اینکه انقلابی‌گری از ویژگی‌های بارزی است که با پرداخت به آن بخشی از مشکلات ما حل می‌شود، تصریح کرد: هنرمندان واقعی برای ادامه مسیر و ماندگاری در خط انقلاب باید پایبندی خود را به ارزش‌های اسلامی در قالب هنر نشان دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان