۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجلس با حل مشکلات اقتصادی به دغدغه‌های رهبری لبیک بگوید/ نمایندگان طرح خودنظارتی را جدی بگیرند
کد خبر: ۱۹۷۴۸۸ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۳ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نمایندگان قزوین در مجلس:

مجلس با حل مشکلات اقتصادی به دغدغه‌های رهبری لبیک بگوید/ نمایندگان طرح خودنظارتی را جدی بگیرند

جدی گرفتن طرح خودنظارتی مجلس و حل مشکلات اقتصادی از تاکیدات نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به مطالبات رهبری بود.

مجلس با حل مشکلات اقتصادی به دغدغه‌های رهبری لبیک بگوید/ نمایندگان طرح خودنظارتی را جدی بگیرند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛____ شیدا یاوری.

کلید آغاز مجلس دهم با حضور 290 نفر از منتخبان مردم در حالی زده شد که جدی گرفتن دو اولویت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه به نمایندگان توصیه شد.
همچنین شرمندگی رهبری از بیکاری جوانان و انتقاد ایشان از ولنگاری فرهنگی در کشور تکلیف نمایندگان را برای خدمت رسانی به مردم مشخص کرد، حال باید منتظر عملکرد مجلس دهم بود که آیا به دور از سیاسی بازی‌های رایج طیف‌های راه یافته به مجلس، نمایندگان این دوره می‌توانند در مسیر پاسخگویی به مطالبات رهبری قدم بردارند یا خیر؟
در این گزارش به سراغ نمایندگان راه یافته از استان قزوین به مجلس دهم رفتیم و نظر آنها را برای تشکیل یک مجلس مورد نظر رهبری جویا شدیم.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک:

مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به چند فراز اشاره کردند، ایشان فرمودند که دوران خدمتگذاری در مجلس شورای اسلامی دوران کوتاه و زودگذری است و باید این فرصت را مغتنم شمرد که نمایندگان باید از آن برای بهره‌گیری جهت کاهش دردها و آلام مردم استفاده نمایند.
ایشان همچنین تاکید ویژه‌ای بر اجرای اقتصاد مقاومتی و برداشتن گام‌های عملی توسط قوه مجریه و همکاری مجلس شورای اسلامی برای رفع خلاءهای قانونی و پالایش قوانین موجود داشتند.
در کنار این مسئله رهبری تاکید ویژه بر مسائل و مباحث فرهنگی به عنوان زیربنای توسعه در همه ابعاد داشتند که از این رو نمایندگان و دستگاه‌های مسئول باید با توجه به این مسئله خلاءهای کم‌کاری طی چند سال گذشته را جبران نمایند.


تاکید مقام معظم رهبری بر تصویب قوانین محکم، متقن، صریح و روشن و بدون ابهام و توجه به کیفیت قانونگذاری به جای کمیت، چراغ راه مجلس در دهمین دوره آن است که باید از سوی نمایندگان مورد توجه جدی قرار گیرد.

به نظر شما مجلس مطلوب مقام معظم رهبری چه مجلسی است؟
با توجه به فرمایشات ایشان، مجلسی به معنای واقعی کلمه در رأس امور قرار دارد که اولا از صلابت کافی و روحیه انقلابی برخوردار باشد و ثانیاً ریل گذاری برای حرکت سایر قوا بر مدار نگاه‌های کارشناسی و قوانین شفاف و کارگشا قرار بگیرد و مصالح ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح دهد و تضارب آراء و اندیشه‌ها در آن منتهی به رشد و توسعه کشور شود و نه به چالش و درگیری.

مجلس دهم باید برای پاسخگویی به مطالبات رهبری از عملکرد شعاری دوری کند

بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس:
بیانات رهبری نقشه راه و سیاست‌های کلی و بنیادی کشور را در این دیدار برای نمایندگان مجلس دهم ترسیم کرد.
مجلس مورد نظر رهبری باید کیفی عمل کند و برای معیشت مردم قوانین راهگشا تصویب کند، همه نمایندگان مجلس دهم با تاکیدات رهبری که اولویت عملکردی مجلس را اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی دانستند، باید با جدیت این منویات را دنبال کنند.


یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب تقویت همدلی، وفاق و وحدت بین نمایندگان بود تا بتوانند با تصویب قوانین مورد نیاز راه برون رفت کشور از معضلات را پیدا کنند.
مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باید کار عملیاتی ارائه دهد، در واقع مجلس باید اولین مرکز و جایگاه برای تحقق بیانات رهبری باشد، یعنی مجلسی نباشد که با شعار به دنبال حل مشکلات مردم برود.
نمایندگان مجلس دهم باید به دنبال تصویب قوانین شفاف و فعالیت‌های اجرایی باشند؛ زیرا امروز کشور در بحران اقتصادی و کمرشکن به سر می‌برد.

روح الله بابایی صالح، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:
من در گذشته سابقه دیدار با رهبری را داشتم اما در مسند نمایندگی این دیدار بسیار برایم پربرکت بود.
بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یک امر و دستور برای ما بود، ایشان درباره، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی در جامعه صحبت‌های صریحی داشتند و گلایه رهبری درباره شرمندگی از بیکاری جوانان برای من بسیار تکان دهنده بود.
همانطوری که رهبری فرمودند در موضوع فرهنگ بسیار کوتاهی صورت گرفته است و یک ولنگاری فرهنگی در جامعه دیده می‌شود.
مطرح کردن بحث خودنظارتی نمایندگان مجلس از سوی رهبری بسیار برایم تکان دهنده بود از دوره هشتم مجلس موضوع خودنظارتی مطرح شده بود اما متاسفانه تا به امروز کاری صورت نگرفته است.
مجلس در رأس نظام و مغز متفکر کشور است و نمایندگان با تصویب قوانین صلاح مردم را تعیین می‌کنند، بنابراین همه وظیفه دارند اقدامات مختلف در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که به نفع مردم است را عملیاتی کنند.

مجلس مدنظر رهبری است که انقلابی باشد و انقلابی عمل کند و نمایندگان باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند و در برابر دشمنان اصلی ما یعنی آمریکا و اسرائیل ایستادگی کنند؛ زیرا هرکجا مجلس ما قوی دارد شده دشمن مأیوس شده است.
ایجاد اشتغال و رونق بخشی کشاورزی در روستاها را از اولویت کاری دولت است و دغدغه رهبری جوانان و رفع بیکاری آنهاست که این موضوع باید از طریق مجریان دولتی شروع شود و نمایندگان با تسریع به کارها و ایجاد پویایی در تولید به مطالبات رهبری لبیک بگویند.

لازم به ذکر است با وجود پیگیرهای خبرنگار صبح قزوین ، خانم حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس حاضر به مصاحبه نشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان