۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گروه‌های مبتذل تلگرام عامل ترویج بی‌بندوباری در جامعه است
کد خبر: ۱۹۷۳۰۲ نویسنده: طیب ملک پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل فرهنگی در مصاحبه با صبح قزوین:

گروه‌های مبتذل تلگرام عامل ترویج بی‌بندوباری در جامعه است

طیب ملک‌پور بیان کرد: حریم شکنی، درنوردیدن قالب‌ها و سنت‌های گذشته و ایجاد شک و تردید در باورها، اعتقادات و ارزش‌ها از معایب شبکه‌های اجتماعی مجازی است که صدمات فراوانی به خانواده‌ها وارد نموده است.

گروه‌های مبتذل تلگرام عامل ترویج بی‌بندوباری در جامعه است
طیب ملک‌پور، کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره معایب استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی مجازی گفت: عوامل ناشناخته‌ای به ویژه در سال‌های اخیر در افزایش نرخ طلاق موثر بوده و ناسازگاری زناشویی و انحلال خانواده را در پی داشته است.
وی افزود: یکی از این عوامل احتمالی تاثیرگذار بر افزایش روند طلاق در بین زوجین، شبکه‌های مجازی هستند که قادرند با جایگزینی ارزش‌های مدرن به جای ارزش‌های سنتی، سبک زندگی غربی را ترویج نموده و چالش جدی بین الگوهای رفتاری زوجین ایجاد کنند.
ملک‌پور خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی در خانواده‌های غیرسنتی و امروزی ما بسیار پررنگ و پرفروغ شده و به عنوان معلم همراه و دوست همیشگی نقش آفرینی می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی مجازی باعث سردی شبکه واقعی خانواده می‌شود
وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی مجازی باعث سردی شبکه واقعی خانواده می‌شود، بیان کرد: این شبکه‌ها به صورت غیرمستقیم با نفوذ بر ابعاد مختلف زندگی درس‌های ناصواب را برای زوج جوان به ارمغان می‌آورد.
این کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: حریم شکنی، درنوردیدن قالب‌ها و سنت‌های گذشته و ایجاد شک و تردید در باورها، اعتقادات و ارزش‌ها از معایب شبکه‌های اجتماعی مجازی است که صدمات فراوانی به خانواده‌ها وارد نموده است.
وی با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: ترویج بی بندوباری، اعتیادآور بودن، ایجاد اختلال در روابط خانوادگی، ایجاد روابط نامناسب اخلاقی، خروج از دنیای واقعی و ورود به سراب تخیلات از جمله آسیب‌های این شبکه‌های اجتماعی مجازی است.
ملک‌پور با اشاره به راهکارهای مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی گفت: در ابتدای امر باید فرهنگ سازی در بستر جامعه و خانواده در خصوص مزایا و معایب استفاده از شبکه‌های مجازی انجام شود.
وی در ادامه افزود: مدیریت صحیح روابط مجازی و اولویت بندی کردن آنها، محاسبه مدت زمان استفاده از شبکه‌های مجازی و هزینه‌ها و صدمات مرتبط با آن، توجه به این نکته که فن آوری در اختیار ماست نه ما در اختیار فن آوری، از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان