۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت رکود وحشتناکی ایجاد کرده/ مسؤولان به جای جوانان به فکر حقوق صدها میلیونی هستند
کد خبر: ۱۹۷۲۹۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت رکود وحشتناکی ایجاد کرده/ مسؤولان به جای جوانان به فکر حقوق صدها میلیونی هستند

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه نمی‌توان نمره خوبی به عملکرد اقتصادی دولت داد گفت: دولت هم تورم را مصنوعی پایین آورده و هم رکود وحشتناکی در جامعه ایجاد کرده است.

دولت رکود وحشتناکی ایجاد کرده/ مسؤولان به جای جوانان به فکر حقوق صدها میلیونی هستند

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ،‌با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد و اشتغال کشور گفت: ما باید بپذیریم با مشکلاتی که در حوزه اقتصاد مواجه هستیم و امروز من به عنوان نماینده مردم از پیامک‌ها و تماس‌های جوانان بیکار برای یافتن شغل خبر داریم باید خجالت‌زده مردم باشیم.

وی افزود: دولت باید چرخ اقتصاد را روان کند و از کشورهایی که در حوزه اشتغال موفق عمل کردند الگو بگیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نتوانستیم کارخانجات را فعال کنیم و کارهای اساسی را پایه‌ای برای حل مشکل بیکاری صورت نداده‌ایم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز اشتغال جوانان باشیم.

عزیزی با بیان اینکه تورم به صورت مصنوعی در کشور پایین آمده است، خاطرنشان کرد: تورم زمانی کاهش پیدا می‌کند که تولید ما فعال باشد و نقدینگی در بازار کم و ارزش پول بالا باشد.

وی افزود: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد نقدینگی در کشور 450 هزار میلیارد تومان بود اما امروز به بیش از 900 هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از دو برابر افزایش داشته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌ها تعطیل است که در آمار اطلاعات داده شده این میزان 60 درصد تا 80درصد بوده است و 20 درصد واحدهایی که فعال هستند با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و به سیستم بانکی بدهکار هستند و حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در شرایطی که واحدهای تولیدی کشور فعال نیستند و نقدینگی در کشور افزایش یافته ما شاهد هستیم که دولت نقدینگی را از بازار جمع کرده و به دنبال این جمع آوری نقدینگی رکود نیز در اقتصاد کشور به وجود آمد و پولی برای داد و ستد در بازار وجود ندارد.

وی افزود: امروز اگر ما شاهد هستیم که به عنوان نمونه قیمت ساختمان کاهش پیدا کرده به معنی کاهش قیمت‌ها نیست بلکه پول در اختیار مردم نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هم تورم را به صورت مصنوعی پایین آورده و هم رکود وحشتناکی را در جامعه ایجاد کرده و این رکود رونق را از بازار گرفته است.

عزیزی خاطرنشان کرد: نمره خوبی نمی‌توان به عملکرد اقتصادی دولت در سه سال گذشته داد و عملکرد دولت در حوزه اشتغال و تولید و مسائل اقتصادی نمره خوبی نیست.

وی افزود: تولید در کشور مغفول مانده و همه درگیر خود و به دنبال حقوق‌های چند 10 میلیونی‌ و چند 100 میلیونی هستند و این افراد به جای اینکه به فکر جوانان باشند به فکر خودشان هستند و باید در این رفتار خود تجدید نظر کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت باید تدبیری برای حل مشکل اشتغال و تولید بیاندیشد و نباید فقط حرف بزند. اصل عمل است اگر دولت آمادگی داشته باشد تا اقداماتی در حوزه تولید و کاهش آسیب های اجتماعی صورت دهد ما آمادگی داریم تا به دولت کمک کنیم اما ما شاهد اقدام عملی خاصی از سوی دولت در این راستا نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان