۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دولت دست از شعار برداشته و پیگیر امور مشکلات اقتصادی مردم و اصناف باشد
کد خبر: ۱۹۷۲۴۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت دست از شعار برداشته و پیگیر امور مشکلات اقتصادی مردم و اصناف باشد

جمعی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن حمایت از کارگران شلاق خورده اعلام کردند: دولت بعد از سه سال دست از شعار و وعده برداشته و به صورت عملیاتی پیگیر امور مستضعفین و اقشاری شود که زیر بار چرخ مشکلات اقتصادی استخوان‌هایشان در حال خرد شدن است.

دولت دست از شعار برداشته و پیگیر امور مشکلات اقتصادی مردم و اصناف باشد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، 55 دفتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از کارگران شلاق خورده اعلام کردند: آیا روا نیست که قوه مجریه بعد از سه سال دست از شعار و وعده برداشته و به صورت عملیاتی پیگیر امور مستضعفین و محرومین و اصناف و اقشاری شود که زیر بار چرخ مشکلات اقتصادی و توسعه سرمایه داری استخوان‌هایشان در حال خرد شدن است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر متاسفانه خبر ناگواری به گوش ملت شریف ایران رسید که قلب هر انسان عدالتجو و عزت خواهی را به درد آورد خبری که به اتفاق ناگواری اشاره داشت و آن شلاق خوردن کارگرانی بود که به سختی و با کمترین دست مزد به دنبال روزی حلال بودند و به دلیل بیکاری حاصل از رکود اقتصاد اعتراض صنفی کردند.

در ادامه تاکید شد: کارگران جزو مهمترین عناصر «اقتصاد مقاومتی» به شمار می‌آیند، عرق جبین و دستان پینه بسته کارگران است که می‌تواند دست احتیاج به غرب و شرکت‌های چند ملیتی‌شان را که چون زالو به پیکر کشورها می‌افتند را نجات داده و آن را کوتاه نماید و غرور و عزت ملی را در تلالو اقتصاد مقاومتی رقم بزند.

در قسمت دیگری آمده است: کار کارگران مصداق بارز روزی حلال است که با مشقت فراوان به دست آورده و به نزد خانواده شان می‌برند و تعدیل یکباره نیرو و حقوق‌های اندک ایشان و نادیده گرفتن صدای تظلم خواهی ایشان ظلمی بزرگ به مردمانی است که با کمترین توقع بیشترین راندمان کاری را در کشور عزیزمان دارند و مثل بسیاری از مدیران دولتی از حاشیه‌های امن ساختاری و حقوق‌های نجومی و سفرهای آنچنانی داخلی و خارجی برخوردار نیستند و شاید تنها انتظارشان قطع نشدن همین حقوق اندک و مستضعفی‌شان هستند که متاسفانه در قضیه اخراج کارگران معدن «آق دره» تکاب شاهد ناملایمتی مسئولین و افرادی بودیم که به جای آنکه دست گیرنده ایشان در مشکلات باشند با سرپوش گذاری و عدم اقدام به موقع در زمان اعتراضات ایشان را به وضع خود رها کرده و نه تنها به درد آنان نرسیدند بلکه نمک بر زخم آنان پاشیده و رهایشان کرده بودند و نتیجه ان اعتراضات صنفی آن می شود که مسئولین استانی و شهرستانی با زدن انگ اخلالگر به این کارگران مظلوم، باعث شدند تا شعر شلاق بر دل سوخته کارگران هک شود.

این تشکل‌های دانشجویی در ادامه تاکید کردند: آیا روا نیست که قوه قضاییه نیز در اینگونه موارد با سعه صدر بیشتر و توجه به مفهوم عدالت و نه مساوات با اینگونه موارد برخورد نموده و نگذارد اینگونه مسائل موجب تشویش اذهان عمومی و وهن نظام اسلامی گردد.

در ادامه آمده است: آیا روا نیست که قوه مجریه بعد از سه سال دست از شعار و وعده برداشته و به صورت عملیاتی پیگیر امور مستضعفین و محرومین و اصناف و اقشاری شود که زیر بار چرخ مشکلات اقتصادی و توسعه سرمایه داری استخوان‌هایشان در حال خرد شدن است و عدم اقدام به موقع و حمایت از ایشان و عدم نظارت کافی بر پیگیری بیمه‌ها و برگه‌های سفید امضای قرار داد کارگر و کارفرما و ... موجب معضلات بیش از خواهد گردید. آیا روا نیست که قوه مقننه با بازبینی مجدد قوانین کار منطبق با دوران اقتصاد مقاومتی و شرایط کنونی کشور راه را برای بهبود وضع اشتغال و محیط کار برای خروج از رکود و تورم و تعدیل‌های انسانی به وظیفه خطیر خود در این مساله با توجه به اتمام فضای انتخابات مجلس دهم با توان بیشتری گام بردارد.

در پایان این بیانیه تاکید شد: ما دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر همین اساس بر خود وظیفه می‌دانیم که از کارگران زحمت کش ایران اسلامی به خصوص کارگران شلاق خورده «آق‌دره» تکاب اعلام حمایت کرده و از مسئولین امر توقع داریم با بازبینی این مساله اجتماعی و اقتصادی نسبت به مجازات تمامی مسولینی که در حمایت از این کارگران کوتاهی نموده یا سکوت کرده‌اند اقدام قاطع انجام داده تا دیگر در نظام اسلامی مان شاهد نباشیم اینچنین با مستضعفین و مظلومین برخورد صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان