۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: ۱۹۷۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین:

۳.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند

هدایت صفری گفت: هم‌اکنون ۲۵ هزار خانوار در قالب ۴۵ هزار مددجو تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد هستند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

۳.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به رویکردهای مهم این نهاد اظهار کرد: رسیدگی به حال نیازمندان یکی از اقداماتی است که ائمه اطهار در گذشته این کار را برعهده داشتند، امروز نیز این کار جزء شئونات ولی زمان است.
وی افزود: با توجه به گستردگی جامعه اسلامی، نیاز به فعالیت تشکیلاتی است تا به نیابت از ولی، کار رسیدگی به حال اقشار نیازمند جامعه را انجام دهد که نهاد کمیته امداد این امر را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته امداد، توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی جامعه هدف را راهبرد اصلی خود قرار داده است که برای این کار باید فرهنگ کار، تلاش و خودباوری را در مددجویان تقویت کرد.
وی تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای افراد تحت پوشش یکی دیگر از اهداف این نهاد است زیرا ورود فقر به خانواده، مانعی برای شکوفاسازی اندیشه‌های بلند انسانی است.
صفری تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در تلاشیم تا با ارائه خدمات کمک معیشتی، بهداشتی، درمانی و موارد مشاوره‌ای، استعداد خانواده‌ها در جهت مختلف احیا و در نهایت منجر به توانمندسازی جامعه هدف شود.
وی عنوان کرد: رویکردهای دیگر کمیته امداد، حفظ عزت نفس و کرامت انسان‌ها و همچنین ارتقاء احساس مسئولیت عمومی بین مردم و مسئولان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: برطرف کردن مشکلات فقر و نیاز نباید فقط به کمیته امداد واگذار شود زیرا به تنهایی قادر به محرومیت زدایی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید با وحدت و انسجام در جهت جلوگیری از تولید فقر و محرومیت زدایی همت کنند.
وی عنوان کرد: کمیته امداد بر اساس تجربه 3 دهه خدمت رسانی و ورود به دهه چهارم، چابکی و چالاکی خود را در حوزه ارائه خدمات به شکل جامع و فراگیر در حوزه برنامه‌های خود در سطح کشور و استان قرار داده است.
صفری با اشاره به افراد تحت حمایت کمیته امداد گفت: هم‌اکنون ۲۵ هزار خانوار در قالب ۴۵ هزار مددجو تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 3.5 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که میانگین کشوری ۶ درصد است.
وی در پایان اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۸۵ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال کمک معیشت به خانواده‌‎های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان