۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید آمار اهداکنندگان مستمر به ۹۰ درصد برسد
کد خبر: ۱۹۷۱۶۴ نویسنده: محمد برادران تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

باید آمار اهداکنندگان مستمر به ۹۰ درصد برسد

محمد برادران از افزایش ۶ درصدی بانوان برای اهدای خون خبرداد و ابراز کرد: هدف ما افزایش آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان است، زیرا این افراد با قوانین سازمان آشنا شده و به نوعی خودمراقبتی از خود دارند.

باید آمار اهداکنندگان مستمر به ۹۰ درصد برسد
محمد برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: استان قزوین در سال 94 با مراجعه 40 هزار نفر برای اهدای خون نسبت به سال 93 با رشد 4 درصدی مواجه بود که از این تعداد 32 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون شدند و بقیه افراد شرایط اهدای خون را نداشتند.
وی تاکید کرد: به علت رشد جمعیت، افزایش تصادفات، رشد بیماری‌ها، افزایش تخت‌های بیمارستانی و پیشرفت‌های پزشکی سالانه احتیاج ما به فرآورده‌های خونی افزایش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال 94 افزایش 6 درصدی اهدای خون را در استان داشتیم، اذعان کرد: از 31 هزار و 500 واحد خون اهدا شده در سال 94، شانزده هزار اهدای کننده مستمر بودند یعنی 50 درصد، در صورتی که هدف ما رسیدن به اهدای خون 90 درصدی در استان است.
وی سه استان را در کشور پایلوت اهدای خون 90 درصدی دانست و گفت: هدف ما افزایش آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان است، زیرا این افراد با قوانین سازمان آشنا شده و به نوعی خودمراقبتی از خود دارند.
برادران از حضور 6 درصدی بانوان در بین اهداکنندگان خون در سال 94 خبرداد و ابراز کرد: از بین 31 هزار واحد خون اهدا شده تنها 1900 واحد برای بانوان بود که این میزان باید افزایش یابد؛ زیرا بانوان به علت عدم رفتارهای پرخطر از خون سالمتری نسبت به آقایان برخوردارند.

افزایش 10 درصدی اهداکنندگان مستمر در 2 ماه ابتدایی سال

این مسئول با بیان اینکه قزوین استان معین تهران و گیلان است، عنوان کرد: سال گذشته 22 هزار و 500 واحد خون در استان مصرف شد و 8 هزار واحد نیز به تهران ارسال شد؛ زیرا استان قزوین در زمینه تامین خون به مرز خودکفایی رسیده است.
وی به کمبودجه بودجه در سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: سال گذشته 74 درصد بودجه را از طریق سازمان تامین کردیم در صورتی که هزینه استحصال خون 160 هزارتومان به ازاری هر واحد است که هزینه تامین 32 هزار واحد خون 5 میلیارد تومان می‌شود.
برادران ادامه داد: در سال گذشته با دریافت یک میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه از تهران اعتبار ما به 3 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید که بقیه این اعتبار در راستای اقتصاد مقاومتی صرفه جویی شد.
وی بیان کرد: سال گذشته پیشنهاد شد تا پایان فروردین ماه 95 برای شهرستان‌هایی که مرکز انتقال خون در آنها وجود ندارد سامانه سیار راه‌اندازی شود که به یک میلیارد بودجه نیاز داشت، 500 میلیون این اعتبار از ستاد انتقال خون کشور تامین شد اما تا به امروز بقیه اعتبار از سوی استان تامین نشده است.
مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به آرماهای دوماه اول سال 95 عنوان کرد: در این مدت از 8 هزار مراجعه کننده 6 هزارنفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به دوماهه ابتدای سال 94 افزایش 10 و نیم درصدی وجود داشت.
وی در پایان گفت: همچنین در اهداکنندگان مستمر افزایش 10 درصدی و اهداکنندگان خانم نیز افزایش 11 و نیم درصدی را شاهد بودیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان