۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تعطیلی کارخانه «ارج» نماد رکود و وخامت وضعیت اقتصادی است/ سیاست های دولت خلاف اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۱۹۷۰۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تعطیلی کارخانه «ارج» نماد رکود و وخامت وضعیت اقتصادی است/ سیاست های دولت خلاف اقتصاد مقاومتی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه ارج در حقیقت نماد رکود و وخامت وضعیت اقتصادی است، گفت: متأسفانه سیاست‌های اعمالی دولت کاملا برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

تعطیلی کارخانه «ارج» نماد رکود و وخامت وضعیت اقتصادی است/ سیاست های دولت خلاف اقتصاد مقاومتی است

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به تعطیلی کارخانه «ارج» اظهار داشت: تنها چیزی که می‌تواند به ما کمک کند تا از مشکلات پیش رو خارج شویم، تکیه بر ظرفیت داخلی و اعتماد به توانمندی خودمان است.

وی افزود: ما دو نوع سیاست اعمالی و اعلامی داریم. برخی از سیاست‌ها سخنانی است که افراد پشت تریبون‌ها می‌زنند و شعار می‌دهند، اما یک سری سیاست‌هایی است که به صورت نانوشته بر اساس آن عمل می‌شود و در واقع سیاست‌های هر دولت همین سیاست‌های اعمالی است.

پژمان‌فر تأکید کرد: متأسفانه سیاست‌های اعمالی دولت کاملا برخلاف اقتصاد مقاومتی است و بر اساس همان تئوری است که ما امروز در مقابل کشورهایی که خود را کشورهای پیشرفته معرفی کرده‌اند تاب مقاومت نداریم و باید در دایره مدیریت آنها کار را پیش ببریم.

نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: امروز بر اساس همین تئوری که ما در سیاست خارجی‌مان عقب‌نشینی کرده‌ایم و خودمان را در دایره سیاست‌ها و مدل از پیش تعیین‌شده غربی‌ها در مذاکرات قرار دادیم، در بحث‌های اقتصادی هم از مسیری که انقلاب اسلامی و مدل پیش‌روی آن در حال عدول هستیم و وارد بحث‌های تجارت جهانی و بازی‌هایی که دیگران برای ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، شده‌ایم.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌ این موضوع تعارف‌بردار نیست که در شهرهای متعدد مجموعه‌های کاری که سابقه دیرینه داشته و سالیان سال جمعیت زیادی از جمله کارگر و متخصص را در دل خود همراه با تولیدات داخلی با بازار فراوان داشت، از دست می‌دهیم. این حاکی از همان نگاه غرب‌گرایانه و خودباخته‌ای است که وجود دارد.

وی اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود می‌فرمایند امروز یک ولنگاری در عرصه فرهنگ داریم، بیانگر همان موضوعی است که ما فرهنگ و گفتمان انقلابی خودمان که ایستادگی و مقاومت است را در عرصه‌ اقتصاد رها می‌کنیم و به سمت وابستگی و بازی در دایره مدیریت دیگران می‌رویم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی، وابستگی خارجی در عرصه اقتصاد را رقم می‌زند، گفت: اگر مسیر دولت با همین شتاب و شیب جلو برود، این رکود و وخامت اوضاع اقتصادی که در جامعه در حال وقوع است، کار را به جایی می‌برد که به‌راحتی قابل اصلاح نباشد و شاید برنامه‌ریزانی نانوشته چنین برنامه‌ریزی می‌کنند که کشور را به لبه پرتگاه ببرند و این قضیه علی‌رغم تأکیدات فراوان در حال اتفاق افتادن است.

پژمان‌فر در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از مواردی که می‌توانستیم در فضای رقابت حضور داشته باشیم، کاملا میدان را خالی  گذاشتیم و این سوال پیش می‌اید که آیا سیاست‌های اقتصادی و سیاست واردات کالا، تولیدات داخل را حمایت می‌کند؟ و آیا اساساً فضایی برای رقابت در حوزه تولید گذاشته‌ایم یا این همان کودتا و ولنگاری فرهنگی است که فضا را برای عقب افتادگی در حوزه اقتصاد فراهم کرده است.

وی افزود: تعطیلی کارخانه ارج در حقیقت نماد رکود و وخامت وضعیت اقتصادی است، ارج یک مجموعه تولیدی بود که سال‌‌های سال محصولاتش در خانه‌های ما حضور داشت و این دست ورشکستگی‌ها کاملا قابل مدیریت است و امیدواریم که این کارخانه مجدداً شروع به کار کند.

نماینده مشهد در مجلس در پایان گفت: البته این موضوع یک اتفاق نادر نیست و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و فضای بیکاری فشار بیش‌تری به مردم و وابستگی بیش‌تر به بازار خارج را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان