۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فاصله گرفتن فضای انتقاد از جو سیاسی بازی‌های رایج ضروری است/ مدیران توسعه صنایع تبدیلی در روستاها را جدی بگیرند
کد خبر: ۱۹۷۰۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

فاصله گرفتن فضای انتقاد از جو سیاسی بازی‌های رایج ضروری است/ مدیران توسعه صنایع تبدیلی در روستاها را جدی بگیرند

آیت الله عابدینی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در روستاها باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: با قرار گرفتن در بازی سیاست‌های رایج از تقوای دینی و الهی فاصله می‌گیریم که ضررهای جبران ناپذیری به ارزش‌های اسلامی وارد می‌کنیم.

فاصله گرفتن فضای انتقاد از جو سیاسی بازی‌های رایج ضروری است/ مدیران توسعه صنایع تبدیلی در روستاها را جدی بگیرند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته شهر قزوین با اشاره به سخنرانی رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: انقلابی بودن ویژگی‌های خاصی دارد که در 5 شاخصه از سوی رهبری معرفی شد.

وی در ادامه افزود: اولین شاخص انقلابی بودن پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی است، یعنی افرادی که پیام الهی، سیره و سنت پیامبر و ائمه برای آنها مورد توجه است و در مقابل افراد غیرانقلابی به این سیره بی‌توجه هستند.

این خطیب نمازجمعه با بیان اینکه اکثر مسئولان کشور دارای ویژگی‌های انقلابی هستند، اذعان کرد: مدتی پیش وزیر محترم کشور راجب بیکاری آماری داد و از مسئولان درخواست پیگیری این موضوع را داشت و گفت؛ 3 فرزند فوق لیسانس بیکار در منزل دارد، یعنی مدیران متقی ما در مشکلات جامعه با مردم همدرد هستند.

وی تصریح کرد: خودم در جایگاه امام جمعه در اکثر اوقات جدی‌ترین انتقادات را خدمت استاندار محترم دارم اما با وجود این شرایط پایبندی وی به شرکت در نمازجمعه قابل تقدیر است.

عابدینی ادامه داد: انتظار این است استاندار قزوین هم انتقادات مورد نیاز را با ما در میان بگذارد یعنی جو همدلی باید بین مسئولین استان برقرار باشد؛ یعنی بدون وجود ناراحتی و نگران باید به حل مشکلات پرداخت.

وی اضافه کرد: البته این انتقادات باید از سر دلسوزی باشد اگر در بازی سیاست‌های رایج قرار بگیریم؛ از تقوای دینی و الهی فاصله می‌گیریم که ضررهای جبران ناپذیری به ارزش‌های اسلامی وارد می‌کنیم.

مردم صرفه جویی در آب را جدی بگیرند
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دومین ملاک انقلابی بودن هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب است، ابراز کرد: وظیفه همه ما توجه به مبانی و ریشه‌های آرمان‌های انقلاب است؛ اینکه هدف مسئولان فراهم آوردن زمینه‌های ظهور و تشکیل حکومت اسلامی جهانی است.

وی سومین شاخصه انقلابی بودن را پایبندی به استقلال همه جانبه کشور دانست و گفت: یعنی از لحاظ کشاورزی، صنعت، دارو و درمان، سیاسی، اقتصادی، نظامی و دفاعی باید مستقل باشد؛ به خصوص فرهنگ اسلامی ما باید دارای استقلال باشد و دیگر کشورها نیازمند مباحث دینی و فرهنگ اسلامی ما باشند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: چهارمین شاخصه داشتن حساسیت در برابر دشمن است؛ یعنی حرکت ما نباید به دنبال دشمن باشد هدف استکبار جهانی تضعیف عزت و استقلال و اقتدار ایرانی اسلامی و تحمیل فرهنگ و سیاست خودشان به ماست.

وی با اشاره به اینکه یک فرد انقلابی به استقلال از همه جنبه‌ها توجه می‌کند، بیان کرد: پنجمین ویژگی انقلابی بودن داشتن تقوای سیاسی و دینی است؛ یعنی فردی که به نماز، روزه و ارزش‌های دینی و ولایت فقیه در عصر غیبت توجه دارد.

عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس جهاد کشاورزی عنوان کرد: تاسیس جهاد کشاورزی یا جهادسازندگی عامل آبادانی روستاهای ما شد که در استان قزوین نیز مدیران در این حوزه در حال کار جدی برای توسعه حوزه کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید 2 نکته را درنظر گرفت، ابراز کرد: اولین مورد کارآفرینی در محیط‌های روستایی است که روستاهای ما ظرفیت خوبی دارند که مردم در کنار مدیران توانایی رونق بخشی به تولیدات بومی را دارند.

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: دومین مورد توسعه صنایع تبدیلی است یعنی گاهی روستاهای ما تولیداتی دارند که به تنهایی به نتیجه نمی‌رسد؛ ما با قرار دادن صنایع تبدیلی در اختیار این عزیزان می‌توان با پشتیبانی از این کشاورزان روستایی به تولیدات آنها نیز رونق بخشید.

وی در پایان با اشاره به هوای گرم و کمبود آب در استان گفت: هم اکنون بحث صرفه جویی در استان ضروری است که در برخی از ساختمان‌ها شهروندان ما آب ندارد هدف ما باید کنترل مصرف آب باشد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

12 / ۲۰ خرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

طرح تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان طراحی اختصاصی قالب سایت فقط ۴۹۰ هزارتومان (به جای ۸۰۰ هزارتومان) با هر ایده و امکاناتی که شما بخواهید… ظرفیت محدود فرصت را از دست ندهید …………………… مشاهده نمونه کارها در پیج اینستاگرام به آدرس: http://instagram.com/ide_graph ………………….. سفارش از طریق: دایرکت اینستاگرام شماره تماس: ۰۹۳۰۸۵۱۰۲۳۷📱 (ترجیحاً ابتدا پیامک) لینگ تلگرام: https://telegram.me/mimnoon ایده گراف
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان