۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تولید کشور فاقد استراتژی مدون است/ استمرار بیکاری کارگران در صورت عدم حل مشکلات صنعت
کد خبر: ۱۹۷۰۲۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تولید کشور فاقد استراتژی مدون است/ استمرار بیکاری کارگران در صورت عدم حل مشکلات صنعت

نماینده مردم فریمان در مجلس با بیان اینکه تولید کشور فاقد یک استراتژی مدون است، گفت: تا زمانی که مشکل تعامل بخش صنعت با نظام بانکی حل نشده و اهداف صادراتی برای این بخش مشخص نشود ما شاهد استمرار بیکاری کارگران در کشور خواهیم بود.

تولید کشور فاقد استراتژی مدون است/ استمرار بیکاری کارگران در صورت عدم حل مشکلات صنعت

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ،‌ با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در یک جمله کوتاه تعریف کنیم آن جمله کوتاه تولید و اقتصاد ملی و توان داخلی است که این تولید ملی و توان داخلی فاقد استراتژی مدون است.

وی افزود: ما استراتژی صنعتی و مدونی در این حوزه نداریم و با فقدان این برنامه مدون مواجه هستیم.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس جمع‌بندی که مرکز پژوهش‌های مجلس داشته و ارائه شد بر فقدان استراتژی مدون در حوزه صنعت اشاره و تاکید شده است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: صنایعی که در بسیاری از مناطق توسعه داده شده متناسب با جغرافیای منطقه و آمایش سرزمینی نبوده به این معنی که در بسیاری از جاها اهداف صادراتی و بازار مصرف کالای تولیدی درست پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: وزارت صنعت ما نتوانسته نقش موثری را برای خود در حوزه نظام بانکی پیدا کند و اهداف خود را در سیستم بانکی کشور پیاده‌سازی کند، از سوی دیگر نظام صنعت ما نتوانسته با سیستم حقوقی و قضایی کشور برای صنعتگران و تولیدکنندگان هماهنگ باشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمانی که استراتژی در حوزه صنعت وجود نداشته باشد ما شاهد رکود در کشور خواهیم بود و ما شاهد بیکاری کارگران و تعطیلی واحدهای صنعتی نیز خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: تا زمانی که هماهنگی بین تولید داخلی و نظام بانکی وجود نداشته باشد و کار با اهداف صادراتی به پیش نرود قطعا باید بدانیم که رکود حاکم بر کشور دنباله‌دار خواهد بود و ادامه خواهد داشت و بیکاری کارگران مستمر خواهد بود. 

وی در پایان گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با انبارهایی پر از محصول مواجه‌اند که باید برای این محصولات اهداف صادراتی تعیین شود و اگر مصرف داخلی برای این کالاها وجود ندارد باید این کالاها به خارج از کشور صادر شود که این خود نیازمند برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان