۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان برای حل مشکل بیکاری و رکود جدیت داشته باشند/ عدم اقامه نماز جمعه در مصلی ظلم به نمازگزاران است
کد خبر: ۱۹۷۰۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئولان برای حل مشکل بیکاری و رکود جدیت داشته باشند/ عدم اقامه نماز جمعه در مصلی ظلم به نمازگزاران است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور به حرکت درآید، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.

مسئولان برای حل مشکل بیکاری و رکود جدیت داشته باشند/ عدم اقامه نماز جمعه در مصلی ظلم به نمازگزاران است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری صبح قزوین ، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته پایتخت با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه فرصت خوبی است تا برای خود توشه فراهم کرده و سعادتمند شویم.

وی با بیان اینکه خداوند ما را گرفتار خواب غفلت نکند، گفت: همه ما راجع‌به دشمنان خارجی زیاد حرف شنیده‌ایم، آمریکا، اسرائیل، غرب همراه آمریکا و به ویژه آل سعود دشمنانی برای ایران اسلامی هستند و زیاد گفته‌ایم که باید دشمن، توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را بشناسیم و درمقابل آن به مناسبت اقدام کنیم.

موحدی کرمانی ادامه داد: اما کم‌تر مطرح شده که همین برنامه را در مقابل دشمن داخلی هم داشته باشیم، شیطان و هوای نفس دشمنان ما هستند و نقشه‌های متنوع دارند. خیلی باید مراقب بود که گرفتار توطئه‌های شیطان نشویم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: انسان اگر به دام شیطان افتاد، شیطان او را به زمین می‌چسباند و اسیر هوای نفس می‌شود، به عنوان مثال آنگاه انسان می‌گوید چطور می‌توانم به مقامی برسم که لایق آن مقام نیستم.

وی اظهار داشت: باید توجه کنیم زبان ما ترجمان قلب ما باشد و زبان‌مان از دل جدا نباشد. این جور نباشد که به جهانی که پر از غرور است چسبیده باشیم و فریب آن را بخوریم.

موحدی کرمانی در پایان خطبه اول اظهار داشت: انسان باید توطئه‌های شیطان را بشناسد و نقاط ضعف بی‌شمار خود را دریابد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با بیان اینکه این انقلاب مقدس بینی استکبار را به خاک مالانده و کشور را آزاد کرده است، گفت: مسائلی که ما را تهدید می‌کند، یکی جهالت و دیگری ظلم و ستم است.

وی افزود: اینکه انسان نفهمد وظیفه‌اش چیست و بصیرت نداشته باشد و دوم اینکه ظلوم باشد و نداند وظیفه‌اش چیست، دو مسئله‌ای است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و لزوم توجه مسئولان به حل آن،‌ خاطرنشان کرد: مسئولان در حل مشکلات کشور جدیت کامل داشته باشند و مسائل را شوخی نگیرند و همچنین مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور را به حرکت در آورند تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.

وی در ادامه افزود: کاهش رکود و مبارزه با قاچاق و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و همچنین اهتمام به فرهنگ جامعه و به‌ویژه جوانان از مسائلی است که لزوم توجه به آن بسیار ضروری است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به لزوم توجه به جهاد کبیر توسط مسئولان عالی کشور، اظهار داشت: جهاد کبیر انجام دهیم و گول دشمن را نخوریم و از تبعیت آمریکا در مسائل مختلفی چون فرهنگ، سیاست و اقتصاد بپرهیزیم که این همان جهاد کبیری است که رهبر انقلاب بیان کرده و بر آن تأکید دارند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی،‌ اظهار داشت: برخی انسان‌های گمراه عبرت‌انگیز هستند، این عربستان سعودی که خود را خادم‌الحرمین می‌داند، شاهد هستیم که به چه سرنوشتی دچار شده و سقوط کرده است. همچنین از خدا بریده و به دامان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده و شاهد هستیم که چه برخوردی با ضیوف‌الرحمان و زائران حرم الهی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: کار رژیم سعودی به جایی رسیده است که نسل‌کشی در یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از امور روزمره‌اش شده است و در این زمینه از آمریکا و رژیم صهیونیستی تبعیت می‌کند. این نباید برای ما عبرت باشد؟ که اگر فردی از خدا جدا شد، به چه جایگاهی می‌رسد و به چه ذلتی مبتلا می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با انتقاد از وضعیت کنونی نمازگزاران در مصلای تهران، گفت: من از متصدیان مصلی تقاضا می‌کنم هرچه زودتر بکوشند تا نمازگزاران از مصلی استفاده کنند، چون مصلی برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست.

وی ادامه داد: نمازگزاران با زبان روزه در مقابل آفتاب نماز می‌گزارند و این درحالی است که این سوال ایجاد می‌‌شود که چرا مصلی در جایگاه اصلی‌اش قرار نمی‌گیرد و این در یک کلمه ظلم به نمازگزاران و روزه‌داران است و خدا از این ظلم به‌راحتی نمی‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه امام به اسلام و کشورمان عزت داد، گفت: امام(ره) فریاد زد و مردم هم خوب جواب دادند و تبعیت کردند، در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی یک فریاد بلند بود و بس و آن فریاد،‌فریاد ولی‌امر و رمز  موفقیت بود و امروز نیز رمز موفقیت همین است.

وی در ادامه با تأکید بر یک‌صدایی در جامعه و از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: یک صدا به گوش برسد، قانون اساسی می‌گوید سیاست‌های کلی نظام را بعد از مجمع تشخیص، ولی‌فقیه تعیین می‌کند و همه سیاست‌ها باید توسط ولی‌فقیه تأیید و تعیین شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد:‌ چندصدایی دشمن را امیدوار می‌کند و همدلی و همزبانی را با مشکل مواجه می‌کند، مجلس خبرگان نیز بر این امر مهم تأکید فراوان داشت که یک‌صدایی و اتحاد کلمه نیاز اساسی امروز جامعه است.

وی در پایان و در همین زمینه خاطرنشان کرد: گویندگانی که صحبت‌ می‌کنند یک‌صدایی را رعایت کنند و کسانی که زمزمه‌های دیگری دارند، بدانند که متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان