۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین درخواست ویزای نمایندگان آمریکا با وجود قانون محدودیت سفر به ایران قابل تأمل است/ تقدیر از وزارت‌خارجه در عدم‌ صدور ویزا
کد خبر: ۱۹۶۹۷۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

درخواست ویزای نمایندگان آمریکا با وجود قانون محدودیت سفر به ایران قابل تأمل است/ تقدیر از وزارت‌خارجه در عدم‌ صدور ویزا

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه درخواست ویزای نمایندگان آمریکا با وجود تصویب قانون محدودیت سفر به ایران در کنگره قابل تأمل است، اقدام شایسته وزارت امور خارجه در عدم صدور ویزا را تحسین‌برانگیز و قابل تقدیر دانست.

درخواست ویزای نمایندگان آمریکا با وجود قانون محدودیت سفر به ایران قابل تأمل است/ تقدیر از وزارت‌خارجه در عدم‌ صدور ویزا

محمدحسن آصفری نماینده سابق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به اقدام وزارت امور خارجه در عدم صدور ویزا برای 3 نماینده تندروی آمریکایی، اظهار داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها در طول دوران گذشته همیشه سیاست‌هایی را دنبال و تلاش کردند به صورت آقا بالاسر و کدخدا مآبانه با جمهوری اسلامی ایران برخورد و رفتار کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره بداخلاقی‌هایی را علیه ملت ایران داشته‌اند، اخیراً هم که پس از تأیید برجام، قانونی را برای محدودیت سفر به ایران به تصویب رساندند و مقرر کردند اگر از 38 کشور غربی و اروپایی کسی به ایران برود، بعداً در صدور ویزا برای وی برای سفر به آمریکا موانعی ایجاد می‌شود و این افراد با چالش مواجه می‌شوند، آنان این قانون را برای عدم سفر سرمابه‌گذاران به ایران به تصویب رساندند تا در پسابرجام باز هم در ایران رونق اقتصادی ایجاد نشود، حال چه شده که 3 نماینده تندروی آمریکایی در خواست سفر به ایران را دارند؟!! آنان از طرفی برای سفر به ایران محدودیت ایجاد می‌کنند اما از سوی دیگر خودشان درخواست سفر به ایران را دارند.

نماینده اراک در مجلس نهم بر همین اساس یادآور شد: تجربه نشان داده هر زمان ایران مانند خودشان با آمریکایی‌ها رفتار کرده است، آنان مجبور شدند دست از اقدامات ناشایست و زشت‌شان بردارند، اما هر وقت در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها کوتاه آمدیم، آنان جلوتر آمدند؛ اقدام اخیر وزارت امور خارجه در عدم صدور ویزا برای نمایندگان تندروی آمریکایی واقعاً قابل تحسین و تقدیر است، البته این گونه رفتارها بایستی خیلی زودتر انجام می‌شد، ما باید طبق گفتمان خودشان با آنان صحبت کنیم.

آصفری با بیان اینکه تجربه و تاریخ نشان داده که آمریکایی‌ها هرگز دست از زیاده‌خواهی‌هایشان برنمی‌دارند، تأکید کرد: اقدام وزارت امور خارجه واقعاً قابل تحسین است، باید آنان از این رفتارهای زشت خودشان دست بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ آمریکایی‌ها تابع هیچ قانونی نیستند و برای ملت‌های دنیا هیچ حقوقی را قائل نیستند و ملاک خودشان هستند، فلذا باید همین روند در وزارت امور خارجه ادامه یابد و به عنوان نماینده ملت ایران در خارج از کشور به رفتارهای طلبکارانه آمریکایی‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان