۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دریاچه اوان یک سرمایه ملی و منطقه‌ای است
کد خبر: ۱۹۶۸۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۰ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دریاچه اوان یک سرمایه ملی و منطقه‌ای است

فریدون همتی بیان کرد: دریاچه اوان یک سرمایه ملی، منطقه‌ای و محلی است که باید با برای توسعه و رونق آن طرح جامع و دقیق تدوین و اجرایی شود.

دریاچه اوان یک سرمایه ملی و منطقه‌ای است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، به منظور ساماندهی و ایجاد زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه و رونق گردشگری، همتی استاندار قزوین به همراه دکتر حبیبی معاون امور عمرانی، حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولین استانی روز گذشته(چهارشنبه) از منطقه نمونه گردشگری اوان در بخش الموت شرقی بازدید کردند.
در این بازدید دکتر همتی استاندار قزوین با اشاره به اهمیت دریاچه اوان در افزایش میزان جذب گردشگر در منطقه گفت: دریاچه اوان یک سرمایه ملی، منطقه‌ای و محلی است که باید با برای توسعه و رونق آن طرح جامع و دقیق تدوین و اجرایی شود.
وی افزود: وجود این دریاچه یک نعمت بزرگ برای منطقه به شمار می‌رود و ضروری است با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منظر و چشم اندازهای طبیعی این منطقه و ایجاد زیرساخت‌هایی چون محوطه سازی و ساخت آلاچیق و استراحتگاه برای جذب هر چه بیشتر گردشگر در این مکان برنامه‌ریزی کرد.
استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت محلی و بومی برای توسعه و رونق گردشگری منطقه اوان تصریح کرد: برای رونق این منطقه باید تعاونی متشکل از ساکنان بومی و همجوار با دریاچه و افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در دریاچه اوان تشکیل شود تا با مشارکت و همدلی ظرفیت محلی و بومی منطقه و اهتمام مدیران اجرایی در رفع اختلافات احتمالی، موانع و مشکلات موجود رفع و روند رشد و توسعه گردشگری منطقه تسریع یابد.
همچنین در جریان این بازدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون اداره کل حفاظت محیط زیست گزارشی از روند انجام فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دریاچه اوان را ارائه دادند.
استاندار قزوین در ادامه بازدید خود از مجتمع کشت گیاهان دارویی در روستای اوان دیدن کرد و خواستار توسعه کشت گیاهان دارویی در الموت و تجاری کردن تولید این دسته از گیاهان در این منطقه شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان