۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بی‌لیاقتی سعودی‌ها در تأمین امنیت، زائرین ایرانی را از حج محروم کرد
کد خبر: ۱۹۶۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۰ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

بی‌لیاقتی سعودی‌ها در تأمین امنیت، زائرین ایرانی را از حج محروم کرد

آیت الله عابدینی بیان داشت: سعودی‌ها عزت وکرامت مومنان را نادیده می‌گیرند و توانایی تامین امنیت را ندارند، لذا جمعیت انبوهی از مسلمانان ایرانی از زیارت خانه خدا محروم شدند.

بی‌لیاقتی سعودی‌ها در تأمین امنیت، زائرین ایرانی را از حج محروم کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان درباره لغو اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع امسال گفت: حکام عربستان شایستگی خادمی حرمین شریفین را ندارند و بارها این مسئله به اثبات رسیده است که آنها مدیریت درستی بر حج ندارند.
وی گفت: حکام مرتجع عربستانی با مسلمان همکاری نمی‌کنند بلکه در خدمت کفار و مشرکین هستند و ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی، آمریکا و دشمنان اسلام در دوره های مختلف برای ما به اثبات رسیده است.
عابدینی افزود: همکاری عربستان با دشمنان اسلام در جنگ تحمیلی ثابت شد و هم اکنون نیز در حمایت از گروهک‌ تکفیری داعش و مخالفت با مسلمانان در سوریه و عراق مشهود است. همچنین در جنگ نیابتی آمریکایی -سعودی که علیه مردم مظلوم یمن آغاز کرده‌اند، خود را نشان داده است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای همه مردم دنیا معلوم است که سعودی‌ها مانند دست نشاندگان آمریکا و اسرائیل عمل می‌کنند و از خودشان اراده‌ای ندارند و لذا نمی‌توانند زمینه حضور حجاج ایران در عربستان را فراهم کنند.
عابدینی گفت: آتش سوزی چند سال پیش در خیمه‌های زائران خانه خدا، کشتار مردم در منا در سال گذشته، سقوط جرثقیل و کشتار مظلومین حجاج و حوادث گوناگون دیگری که پیش آمده، بی‌لیاقتی و ناشایستگی این رژیم وابسته به کفر و استکبار جهانی را به اثبات رسانده است.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تامین امنیت یکی از شرایط استطاعت حج است، تاکید کرد: سعودی‌ها نمی‌توانند امنیت زائران خانه خدا را تامین کنند.
وی در پایان گفت: کسی که برای زیارت خانه خدا می‌رود باید امنیت جانی داشته باشد و عزت و کرامت زائران باید محفوظ بماند، اینها عزت و کرامت مومنان را نادیده می‌گیرند و متاسفانه شرایطی را فراهم کردند که جمعیت انبوهی از مسلمانان ایرانی از زیارت خانه خدا محروم شدند.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان