۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن در قزوین/ ۲۰ بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی است
کد خبر: ۱۹۶۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۰ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن در قزوین/ ۲۰ بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی است

حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن در استان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن در قزوین/ ۲۰ بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی است
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور سهولت دسترسی مردم به کتب قرآن و ادعیه به ویژه در شب‌های احیا، 3 هزار جلد قرآن کریم در بقاع متبرکه استان توزیع می‌شود.
وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی برای تهیه کتابچه‌های دعا ویژه ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر انجام شده تا در دسترس مردم قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: آماده سازی و آذین‌بندی بقاع متبرکه، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی، قرائت مناجات شعبانیه در آخرین جمعه ماه شعبان و جمع‌آوری کتب فرسوده ادعیه و قرآن کریم و جایگزینی آنها از اقدامات انجام شده برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه
وی عنوان کرد: اقامه نماز جماعت در سه وعده، برگزاری مراسم دعا و مناجات، بیان احکام شرعی بعد از اقامه نماز جماعت و سخنرانی، قرائت ادعیه مشترک ماه رمضان از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.
نوروزی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی نیز برای خواهران شامل بیان احکام بانوان و مباحث تفسیری و اخلاقی، برگزاری کلاس‌های قرائت، جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای نوجوانان و جوانان گفت: دوره‌های قرائت، آموزش حفظ و مفاهیم قرآن، داستان‌های قرآنی و مباحث اخلاقی، اجتماعی و شبهات دینی توسط مبلغین دینی در ایام ماه مبارک رمضان برای نوجوانان و جوانان برقرار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای مسابقات قرآنی، ترتیل خوانی قرآن، اجرای تواشیح، سخنرانی با محوریت ترویج سنت حسنه وقف و برگزاری مراسم شب‌های قدر، پذیرایی و توزیع سحری در شب‌های قدر بر اساس نیات واقفان از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.

کمبود وقف‌های قرآنی در استان
وی در ادامه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه بیان کرد: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی شامل پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات اعتقادی، نماز، عفاف و حجاب، مشاوره، تصحیح قرائت نماز، نقاشی و تبلیغ و ترویج وقف دایر است.
نوروزی با اشاره به استفاده از ظرفیت طرح ضیافت الهی برای توسعه وقف‌های قرآنی عنوان کرد: با وجود پتانسیل بالای فعالیت‌های قرآنی و نیروهای مستعد قرآنی، وقف‌های قرآنی در استان قزوین، وضعیت مناسبی ندارد.
وی با اشاره به اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در 20 بقعه متبرکه استان گفت: این طرح در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با برگزاری کلاس‌های قرآنی، هنری، ورزشی، کامپیوتر پیگیری می‌شود.
این مسئول ادامه داد: ثبت نام برای حضور در کلاس‌ها از 20 خرداد ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و شروع کلاس‌ها نیز از اول تیرماه بوده و 15 شهریور ماه به پایان می‌رسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن از اول تیر ماه در استان راه اندازی می‌شود و همچنین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی راه اندازی می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان