۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی زندان زنان از افتخاراتم است
کد خبر: ۱۹۶۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۰ ساعت: ۱۷:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل سابق زندانهای استان تهران:

راه‌اندازی زندان زنان از افتخاراتم است

مدیر کل سابق زندانهای استان تهران با اشاره به این مطلب که میزان مرگ و میر در زندانها نسبت به جامعه کمتر بوده و در ماه قبل فقط ۱۴ فوتی داشتیم گفت: میزان مبتلا به ایدز سال به سال کاهش یافته و تزریق در زندان معنی ندارد.

راه‌اندازی زندان زنان از افتخاراتم است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندانهای استان تهران با حضور رییس سازمان زندانها و رییس دادگستری استان تهران برگزار شد.

سهراب سلیمانی مدیرکل سابق زندانهای استان تهران (معاون امنیتی سازمان زندانهای کشور) در مراسم تودیع خود گفت: اولین حکم مدیریت من 14 سال قبل توسط شهید لاجوردی صادر شد و این بار بزرگ حالا از دوش من برداشته شده است.

وی افزود: من فقط می توانم از همه دوستان و همکاران و حتی زندانبانهای عزیز تشکر کنم. در این مدت کارهای خوبی انجام شد و 251 هزار مترمربع فضای جدید از اعتبارات دولتی افزایش داده که 18000 متر مربع توسط خیرین ساخته شد.

سلیمانی گفت: 291000 مترمربع هم فضای زندانها بازسازی شد. همچنین در این مدت 5 زندان و بازداشتگاه ساخته و افتتاح کردیم. ایجاد زندان زنان برای اولین بار در کشور از افتخارات من است و مدعی هستم 90 درصد کار توسط زنان در این زندان انجام میشود و می تواند الگوی کشور های دیگر باشد.

وی گفت: ایجاد ستاد دیه استان تهران کار مهمی بود و الان تمام زندانیان جرایم غیر عمد در ستاد دیه تهران پرونده دارند.

سلیمانی اظهار داشت: تعطیلی زندان قصر و ایثار آقای بختیاری مهمترین کار دوران مدیریتم بود و 12 هزار زندانی قصر را بین زندانها تقسیم کردیم چراکه لکه ننگی در تهران بود.

مدیرکل سابق زندانهای استان تهران تصریح کرد: در فتنه 88 علی رغم دغدغه ها و حرف و سخن ها برای سازمان زندانها حرفی پیش نیامد و کنترل کردیم و سرافرازیم. سالهاست فرار از زندان های تهران نداریم و حتی فرار در مرخصی یا بدرقه به صفر رسیده است.

سلیمانی گفت: سازمان گمنام کار می کند و روز به روز هم تلاش بیشتری می کنیم. میزان مرگ و میر در زندانها نسبت به جامعه کمتر بوده و در ماه قبل فقط 14 فوتی داشتیم.

وی افزود: در حالی که افرادی را تحویل می گیریم که 70 درصدشان بیمارند. حتی میزان مبتلا به ایدز سال به سال کاهش یافته و تزریق در زندان معنی ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان