۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کنترل آنلاین منطقه حفاظت شده باشگل و دریاچه الموت
کد خبر: ۱۹۶۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل محیط زیست استان اعلام کرد:

کنترل آنلاین منطقه حفاظت شده باشگل و دریاچه الموت

سیاوش شمسی پور گفت: رصد آنلاین، مرحله‌ای از اجرای طرح مدیریت مناطق است و در حال حاضر منطقه حفاظت شده باشگل و دریاچه اوان به صورت آنلاین تحت کنترل این اداره کل قرار دارد.

کنترل آنلاین منطقه حفاظت شده باشگل و دریاچه الموت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ظهر امروز نشست مطبوعاتی سرپرست اداره کل محیط زیست با حضور جمعی از اصحاب رسانه در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برگزار شد.

سیاوش شمسی پور در این نشست خبری به اجرای طرح مدیریت مناطق اشاره کرد و گفت: طرح مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل در حال اجرا است که قزوین به عنوان استان پیشرو در کشور این طرح را اجرایی کرده و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود: رصد آنلاین، مرحله‌ای از اجرای طرح مدیریت مناطق است که در حال حاضر منطقه حفاظت شده باشگل و دریاچه اوان به صورت آنلاین تحت کنترل این اداره کل قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: طرح مدیریت مناطق در صورت تامین منابع، طرح ادامه‌داری خواهد بود و تلاش می‌کنیم که به عنوان اولین استان در کشور این طرح را به درستی اجرایی کنیم.

شمسی‌پور با اشاره به بیماری‌های مطرح در حیات وحش، بیان کرد: سال گذشته حیات وحش استان‌‌های همجوار به شدت درگیر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بودند و تلفات سنگینی نیز داده شد اما این بیماری در استان قزوین به خوبی کنترل شد و تلفات قابل توجهی نداشتیم.

وی با اشاره به افزایش جمعیت حیات وحش استان، گفت: آمارهای سرشماری در سال 94 گویای رشد 27 درصدی افزایش گونه‌های حیات وحش در استان نسبت به سال 93 بوده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان قزوین با اشاره به بیابان‌زایی قسمت جنوبی استان قزوین، عنوان کرد: با پیگیر‌های دستگاه‌های ذیربط برنامه‌های در دست اجراست تا روند بیابان‌زایی در استان کاهش پیدا کند.

شمسی‌پور مطرح کرد: تدوین برش استانی برنامه ششم یکی از برنامه‌های در دست انجام این اداره کل است، رویکرد برنامه ششم به موضوع محیط زیست رویکردی قوی و مثبت است، در برنامه‌های گذشته سازمان محیط زیست مجری برنامه‌های تدوین شده و مشخص شده بود و این فعالیت‌ها مستقل از سایر حوزه‌ها انجام می‌شد اما در برنامه ششم، سازمان محیط زیست به عنوان یک دستگاه فرابخشی دیده شده و عملکرد سایر دستگاه را رصد می‌کند.

این مسئول با اشاره به لزوم ارائه پیوست زیست‌محیطی تمام پروژه‌ها، گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری تمام طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و ... باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشند که ما به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح هستیم.

وی با اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی محیط زیست استان قزوین تدوین شده است، تصریح کرد: چنانچه این طرح توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب برسد با محورهای تبیین شده این برنامه اجرایی خواهد شد.

شمسی‌پور با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 95، اظهار کرد: احیای برخی گونه‌های حیات‌وحش یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای این سازمان است؛ احیای گونه آهو در دشت الله‌آباد و گونه کل‌بز در منطقه آوج بخشی از این برنامه است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان