۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمار فرار از زندان‌های تهران
کد خبر: ۱۹۶۷۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۱۷:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران مطرح کرد

آمار فرار از زندان‌های تهران

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران با بیان اینکه فرار از داخل زندان‌های استان تهران به صفر رسیده است، گفت: زندان قصر یکی از معضلات نظام و شهر تهران بود که تعطیلی آن را از افتخارات خود می‌دانم.

آمار فرار از زندان‌های تهران
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،سهراب سلیمانی در مراسم تودیع خود از سمت مدیرکل زندان‌های استان تهران و معارفه به‌ عنوان معاون امنیتی سازمان زندان‌ها به بخشی از اقدامات صورت گرفته در طول ریاست 14ساله‌اش بر زندان‌های تهران اشاره کرد و گفت: در این مدت کارهای خوبی انجام شده است که یکی از آنها ساخت 251 هزار و 516 مترمربع فضای جدید معادل 3 برابر ظرفیت قبلی زندان‌های تهران، از محل اعتبارات دولتی بود.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران افزود: همچنین در این مدت 18 هزار و 311 مترمربع فضای جدید شامل سالن‌های ورزشی، مدرسه و ... صرفاً توسط خیّرین ساخته شد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به بازسازی 291 هزار و 304 مترمربع از فضاهای داخل زندان‌ها افزود: در حال حاضر به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ بندی وجود ندارد که تاکنون 2 یا یک بار مورد بازسازی قرار نگرفته باشد.

معاون امنیتی سازمان زندان‌ها از احداث 5 زندان و یک بازداشتگاه در طول 14 سال گذشته در استان تهران خبر داد و گفت: هرچند احداث و افتتاح زندان افتخار نیست اما با احداث این مجموعه‌ها توانستیم ضمن کاهش تراکم زندان‌های موجود، گناه را در زندان‌ها کم کنیم.

وی در ادامه به افتتاح اولین زندان زنان کشور در استان تهران اشاره کرد و افزود: ایجاد زندان زنان برای اولین بار در کشور آن هم در استان تهران می‌تواند تجربه بسیار خوبی باشد و از آن به‌عنوان یکی از افتخارات دوران زندان‌بانی خود یاد می‌کنم و امروز نزدیک به 90 درصد امورات زندان زنان توسط بانوان انجام می‌شود که امیدوارم روزی برسد مدیر زندان نیز از بین بانوان انتخاب شود.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران در ادامه به راه‌اندازی مرکز آموزشی زندان‌های استان تهران در منطقه 7 اشاره کرد و گفت:‌ سازمان زندان‌ها در تهران مرکز آموزشی نداشت اما امروزه به‌اذعان بسیاری از کارشناسان و مسئولان این مرکز یکی از بهترین مرکزهای آموزشی کشور است.

وی گفت: همچنین ما در استان تهران ستاد دیه نداشتیم که با دستور آقای جولایی مدیرعامل ستاد دیه، این ستاد در تهران هم ایجاد شد و امروز ستاد دیه تهران جزو بهترین ستادهای کشور است و به‌جرأت می‌توانم بگویم زندانی‌ای وجود ندارد که به‌لحاظ دیه و یا جرایم غیرعمد در زندان باشد و پرونده‌ای برای آن تشکیل نشود.

سلیمانی تعطیلی زندان قصر را یکی از افتخارات دوران مدیریت خود بر اداره‌کل زندان‌های استان تهران عنوان کرد و افزود: هرچند تعطیلی این زندان از ایثارگری‌های آقای بختیاری بود اما من نیز خودم را در این ایثارگری شریک می‌دانم زیرا در مقطعی آمار زندان قصر 12 هزار نفر بود و از آن به‌عنوان لکه‌ای برای نظام یاد می‌کردند و هر کسی می‌خواست به نظام ضربه بزند به این زندان اشاره می‌کرد و به‌جرأت می‌توان گفت زندان قصر به یک معضل تبدیل شده بود که خوشبختانه پاک شد.

وی ادامه داد: در بحث فتنه و انتخابات سال 88 علی‌رغم دغدغه‌ها، مشکلات و حرف‌ها و حدیث‌هایی که زده می‌شد، هیچ حرف و حدیثی در رابطه با سازمان زندان‌ها نبود و ما به‌عنوان امانت به همه زندانیان نگاه می‌کنیم.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران اعلام کرد: فرار از داخل زندان‌های تهران به صفر رسیده است و سال‌هاست هیچ فراری از داخل زندان‌ها نداریم، فرار از مجموعه خارج از زندان یعنی در هنگام اعزام و بدرقه نیز 2 سال است که به صفر رسیده است و اگر هم قبل از آن انجام می‌شد به‌سرعت افراد را دستگیر می‌کردیم.

سلیمانی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در زندان‌های استان تهران نسبت به میزان مرگ و میر در سطح جامعه در مقایسه با افراد مشابه بسیار کمتر است، گفت: در ماه گذشته که آخرین ماه مدیریت من در زندان‌های استان تهران بود فقط 14 نفر فوتی داشتیم و این در حالی است که 70 درصد زندانیان با بیماری وارد زندان می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین میزان ابتلا به ایدز در زندان‌های استان تهران سال به سال کاهش داشته است و طبق آمار وزارت بهداشت تزریق در زندان‌های کشور بع‌ویژه تهران الآن دیگر معنا و مفهوم ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان