۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه رمضان
کد خبر: ۱۹۶۷۰۴ نویسنده: حجت الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد:

اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه رمضان

حجت الاسلام عباس نظری از اعزام یک هزار و چهارصد نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان قزوین در ماه مبارک رمضان خبر داد.

اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه رمضان
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان برنامه‌های متنوعی را برنامه ریزی کرده و اجرا می‌کند.
وی افزود: غبارروبی، عطرافشانی و آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه ضیافت الهی یکی از برنامه‌هایی است که هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، در دهه سوم ماه شعبان انجام می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: این برنامه به عنوان یک سنت حسنه و کار فرهنگی سال‌هاست که با همکاری هیئت امنای مساجد، نمازگزاران، ائمه جماعات، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مساجد اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ تصریح کرد: این همایش در سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین 500 نفر از ائمه جمعه، ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین و مبلغات استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
نظری بیان کرد: در این همایش مباحثی حول محور فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به قرائت و تفسیر قرآن، اهمیت اقامه نماز، اصلاح قرائت نماز بیان شد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان گفت: این برنامه در همه ایام ماه مبارک رمضان در برخی مساجد قزوین و شهرستان‌های تابعه برگزار و هر روز یک جزء از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته استان تلاوت می‌شود.

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: این برنامه در سال جاری در مسجد امام خمینی واقع در غیاث آباد قزوین از ساعت 6 بعدازظهر شروع می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده در طول ایام ماه مبارک رمضان، 2 نفر از مفسرین قرآن کریم از ستاد تفسیر قرآن کریم کشور اعزامی از قم در استان قزوین حضور خواهند داشت و در شهر قزوین و تاکستان پیش از شروع مراسم جزء خوانی به تفسیر آیاتی که در همان روز قرائت می‌شود، اقدام می‌کنند. 

نظری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، اعزام مبلغ در ماه رمضان به شهرهای مختلف استان است که این برنامه به شکل رسمی از 18 خرداد ماه آغاز شده و افراد اعزامی به مدت یک ماه تا تاریخ 16 تیرماه به فعالیت می‌پردازند.
وی عنوان کرد: بر این اساس 207 نفر مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استان قزوین اعزام شدند که از این تعداد 160 نفر آقا و 47 نفر خانم هستند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان قزوین را در مجموع 740 نفر شامل 565 نفر مبلغ آقا و 175 نفر خانم مبلغه عنوان کرد و گفت: البته ما در مجموع بیش از سهمیه استانی اعلام شده یعنی 1400 نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام خواهیم کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های مبلغان گفت: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، برگزاری جلسات آموزش قرائت قرآن و روخوانی، فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات تفسیر همچنین بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات مخاطبین و برگزاری گفتمان‌های دینی از جمله برنامه‌های مبلغین اعزامی در طول ماه مبارک رمضان است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان