۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کشف سکه‌های قاجاری در الموت/ عضو شورا به دادگاه رفت
کد خبر: ۱۹۶۶۹۵ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

کشف سکه‌های قاجاری در الموت/ عضو شورا به دادگاه رفت

کوزه‌ای پر از سکه‌های قاجاری به دنبال تخریب در یک خانه قدیمی در الموت در روستای "فشگ " کشف شد.

کشف سکه‌های قاجاری در الموت/ عضو شورا به دادگاه رفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ،____ شیدا یاوری.
عصر روز دوشنبه هفته جاری در اثر تخریب بنای یک خانه قدیمی در یکی از روستاهای بخش الموت غربی بنام فشک، یک کوزه قدیمی پر از سکه‌های دوره پادشاهی کشف شد.
به گفته شاهدان محلی این خانه قدیمی در مجاورت مسجد حضرت علی ابن ابیطالب( ع) قرار دارد و اهالی برای ایجاد سرویس بهداشتی برای مسجد محل، این خانه قدیمی که متعلق به یکی از اهالی بود را تخریب کردند که در اثر این تخریب یک کوزه قدیمی پر از سکه‌های پادشاهان قدیمی ( قاجاریه ) کشف شد.
یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین درباره این ماجرا اظهار کرد: بعد از کشف این سکه‌ها توسط کارگران، یکی از اعضای شورای اسلامی روستا بنام ح – خ که در صحنه حضور داشت با انتقال این میراث ملی به درون مسجد به هر کارگر 5 عدد سکه داد و بقیه سکه‌ها را به خانه خود منتقل کرد.
یکی دیگر از اهالی می‌گوید: به محض اینکه ما از این قضیه مطلع شدیم با تماس با مسئول اطلاعات بخش و پاسگاه منطقه پیگیر این موضوع شدیم تا اینکه مامورین پاسگاه الموت غربی به روستا آمدند و بعد از 8 ساعت پنهان کردن موضوع توسط شورا تعداد 159 قطعه سکه را در خانه یک عضو شورای این روستا پیدا کردند و طی صورت جلسه‌ای آنها را تحویل گرفتند.
خبرنگار ما در تماس با داودی یکی از اعضای شورای اسلامی این روستا پیگیر صحت ماجرا شد.


وی گفت: من در قزوین حضور داشتم که با تماس دوستان و اطلاع از ماجرا به روستا مراجعه کردم؛ در آنجا تعداد 159 قطعه سکه که در دست کارگران و یکی از اعضای شورای روستا بود را صورت جلسه و تحویل مامورین پاسگاه دادیم.
این عضو شورای شهر در پاسخ به سئوال که چرا یک عضو شورا که باید نماینده حاکمیت و حلقه واصل مردم با مسئولان باشد این موضوع را پنهان کرده و سکه‌های میراث ملی ما را بین کارگران تقسیم کند؟ گفت: این عضو شورا اشتباه بزرگی کرده است و اگر من در روستا بودم بدون هیچگونه فوت وقت حتی اجازه نمی‌دادم کارگران کوزه را خارج کنند. اما متاسفانه این همکار ما اشتباه کرده است.
داودی در ادامه ابراز کرد: این موضوع از طریق دادگاه بخش در حال پیگیری هست و قرار است این عضو شورای روستا و همه 5 کارگر روز چهارشنبه در دادگاه برای ارائه توضیحات حاضر شوند.
گفتنی است صبح قزوین این ماجرا را از طریق میراث فرهنگی استان پیگیری می‌کند.
توضیح / عکس سکه ها در این گزارش تزئینی است. 
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان