۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستاورد نداشتن برجام مبنای اقتصادی دولت را بر باد داد/ اقتصاد مقامتی راه‌حل معضل رکود و اشتغال است
کد خبر: ۱۹۶۶۲۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دستاورد نداشتن برجام مبنای اقتصادی دولت را بر باد داد/ اقتصاد مقامتی راه‌حل معضل رکود و اشتغال است

مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه دولت مبنای کار خود برای حل مشکلات اقتصادی را توافق هسته‌ای گذاشته بود، گفت: حال که مشکلات اقتصادی ادامه دارد و برجام نیز دستاوردی نداشته، دولت مبنای اقتصادی خود را بر باد رفته می‌بیند.

دستاورد نداشتن برجام مبنای اقتصادی دولت را بر باد داد/ اقتصاد مقامتی راه‌حل معضل رکود و اشتغال است

امیر شعبان جولا مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس، حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند، گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، دولتمردان اصرار داشتند که تمام مشکلات اقتصادی و حتی آب خوردن مردم را به عدم رابطه با غرب و لزوم رسیدن به توافق هسته‌ای عنوان کنند.

وی افزود: البته در همین زمان نیز مقام معظم رهبری مدام به مسئولان و دولتمردان گوش‌زد می‌کردند که کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و اینکه نباید مشکلات اقتصادی به تحریم گره زده شود. اما همچنان دولت‌مردان بر مبنای اقتصادی خود اصرار داشتند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه کار طبق رویکرد دولت پیش رفت اما مشکلات اقتصادی حل نشد، گفت: همین امر باعث شد مقام معظم رهبری دستور ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی را بدهند که البته باز هم دولت در این امر بجز چند بخشنامه اقدام خاص دیگری صورت نداد.

مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: رهبری در سخنان آن روزشان بیان کردند کردند که اگر به اقتصاد مقاومتی عمل شود مردم تأثیرات آن را بصورت ملموس خواند دید.

شعبان جولا با بیان اینکه پس از گذشت سه سال از روی کار آمدن دولت یازدهم هنوز مشکلات اقتصادی پابرجاست، گفت: مشکل اصلی این است که دولت مبنای کار خود و اساساً تمام برنامه خود را بر توافق هسته‌ای بسته بود تا از آن طریق بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

وی تصریح کرد: دولت برجام را امضاء کرد اما مشکلات اقتصادی حل نشد بر همین اساس دولت تلاش می‌کند با توجیه اقدامات اقتصادی خود مبنای بر باد رفته اقتصادی خود را احیاء کند. دولت با یک خلاء تئوریک در حوزه اقتصاد مواجه است. چراکه مبنای کار خود در عرصه اقتصاد را که همان برجام بود، را بر باد رفته می‌بیند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: دولت بجای اینکه بدنبال احیاء رویکرد غلطش در حوزه اقتصاد باشد به فکر اجرای اقتصاد مقاومتی برای حل موضوع رکود و اشتغال جوانان باشد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان