۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مذاکرات گروه اقتصادی ایتالیایی و روسی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان
کد خبر: ۱۹۶۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۸ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی قزوین مطرح کرد

مذاکرات گروه اقتصادی ایتالیایی و روسی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان

محمود محمودی گفت: گروه‌های اقتصادی ایتالیایی و روسی در خصوص صادرات نهاده‌های کشاورزی و واردات ماشین آلات کشاورزی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

مذاکرات گروه اقتصادی ایتالیایی و روسی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمود محمودی، مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه دو گروه اقتصادی از کشورهای ایتالیا و روسیه با تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان مذاکراتی داشتند، گفت: گروه‌های اقتصادی این دو کشور در خصوص صادرات نهاده‌های کشاورزی و واردات ماشین آلات کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: گروه اقتصادی ایتالیایی شرکت سیگما که تولید کننده دنباله‌بندها و ادوات کشاورزی در ایتالیا بودند که با مذاکرات انجام شده با تولید و توزیع‌کنندگان استان قزوین مقرر شد ضمن مذاکرات مجدد؛ گروه ایتالیایی ادوات کشاورزی را در سال اول به صورت آزمایشی وارد و در صورت کارایی لازم و رضایت و استقبال کشاورزان؛ در سال دوم سرمایه‌‎گذاری و تکنولوژی این ادوات به استان قزوین منتقل شود.  

محمودی به مذاکرات انجام شده با گروه دوم اقتصادی از کشور روسیه اشاره کرد و بیان کرد: طی دو جلسه مذاکره گروه تجار روسی با صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان قزوین مقرر شد تا هیات روسی نهاده‌های کشاورزی مانند کنجاله آفتاگردان، جو و گندم را جهت خوراک دامی و ذرت وارد کنند که در این خصوص مذاکراتی با اتحادیه دامداران استان انجام شده و در شرف عقد قرارداد هستند.
این مسئول اضافه کرد: طبق این مذاکرات؛ تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قزوین نیز انواع میوه، سبزی، صیفی‌جات، گل، خشکبار، کشمش، مرغ و تخم مرغ را به روسیه صادر خواهند کرد.

وی با بیان مثبت خواندن و اهمیت این مذاکرات گفت: حمل و نقل یکی از بزرگترین مشکلات صادرکنندگان استان است که طی این مذاکرات مقرر شد که طرف روسی با همان ماشین آلات که خوراک دامی را وارد استان می‌کنند صادرات استان قزوین را نیز برای روسیه حمل نمایند.

محمودی تصریح کرد: مزیت دوم این مذاکرات این است که وارد کننده اقلام دامی، اتحادیه دامداران استان قزوین است بهای اقلام صادراتی نیز بصورت ریالی در استان قابلیت پرداخت خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات انجام شده پس از ارسال مدارک طرفین و تایید نهایی، قرارداد مربوط به واردات نهاده‌های کشاورزی و صادرات مربوطه این قرارداد نهایی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان