۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین فعالان فضای مجازی با شایعات و دروغ‌پردازی‌ها مقابله کنند/ تولید محتوی فاخر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم
کد خبر: ۱۹۶۳۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۸ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج:

فعالان فضای مجازی با شایعات و دروغ‌پردازی‌ها مقابله کنند/ تولید محتوی فاخر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم

رسول شکری نیا گفت: یکی از رسالت های فعالان فضای مجازی مقابله با شایعات و جلوگیری از دروغ پردازی هاست.

فعالان فضای مجازی با شایعات و دروغ‌پردازی‌ها مقابله کنند/ تولید محتوی فاخر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ رسول شکری نیا در نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی سیستان و بلوچستان که در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم مهمترین اصل، شناخت فضا در این عرصه است.

شبکه های اجتماعی افکار جامعه را مدیریت می کنند
وی افزود: فضای رسانه ای، فضایی همه جانبه است که همه تولید کننده و مصرف کننده هستند و شبکه های اجتماعی تحت وب و موبایلی مدیریت پایش افکار جامعه را بر عهده گرفته اند و امروز همه ی افراد به نوعی مبدل به شهروند خبرنگار شده اند و حتی هر شهروند یک رسانه تبدیل به هرشهروند چندرسانه شده است که در این راستا نیازمند شناخت دقیق و عمیق زمین بازی هستیم.
وی ادامه داد: اینترنت یک فضای گسترده ی تعریف نشده و رها در فضای عمومی جوامع است که غربی ها به واسطه نیاز خود این فضا را خلق کردند و در اختیار خیلی از کشورها قرار دادند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها سن قانونی برای استفاده از اینترنت تعریف شده است این در حالی است که آن را به راحتی در اختیار سایر کشورها قرار می دهند و اذهان جوانان را با اینترنت بدون فیلتر به سمت و سوی که هدف خودشان است، می کشانند.
شکری نیا پخش گسترده کلیپ های نامناسب نظیر جنایات داعش و عفت زدایی را تنها بخشی از تاثیرات منفی در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: فضای مجازی یک فرصت و ظرفیت است که باید همه نقاط مثبت و منفی آن با هم مورد توجه قرار بگیرد و تمامی ظرفیت ها، تهدیدها، آسیب ها و قابلیت ها توامان باشد.
وی با تاکید بر اینکه سواد فضای مجازی را باید بالا برد، گفت: در حوزه فضای مجازی با انبوهی از تولیدات راست و دروغ مواجه هستیم و باید قدرت تشخیص شناخت این راست و دروغ ها را داشته باشیم اگر نتوانیم این تشخیص را بدهیم خود به نوعی مروج همان مطلب خواهیم بود.

شناخت فضا در حوزه سایبری مهم ترین اصل است
قائم مقام فضای مجازی سازمان بسیج با اشاره به اینکه شناخت فضا اولین اصلی است که باید رعایت شود بر شناخت ماهیت و هدف از تشکیل شبکه های اجتماعی نیز تاکید کرد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان از استان های مهم و حساس کشور است که دشمن برای ایجاد تفرقه قومیتی و مذهبی در آن سرمایه گذاری زیادی انجام می دهد و در این استان نیازمند هوشمندی بسیار هستیم؛ زیرا انتشار گسترده شایعات در این استان بسیار زیاد است.
شکری نیا استفاده از ظرفیت علمای برجسته و شایسته استان ازجمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و مولوی سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری را که اشراف خوبی به فضای مجازی دارند یک فرصت خوب برای استان دانست و گفت: یکی از رسالت های فعالان فضای مجازی مقابله با شایعات و جلوگیری از دروغ پردازی در جامعه است از این رو باید تولیدات پاک و سالم در این فضا گسترش یابد و اگر شناخت کافی در این حوزه داشته باشیم به مثابه یک راهبر حرکت خواهیم کرد، در غیر اینصورت تنها یک کاربر در فضای مجازی هستیم.

وی اضافه کرد: شبکه های اجتماعی ایرانی اکنون به حدی از بلوغ رسیده اند که بتوانند به عنوان شبکه اجتماعی جایگزین مطرح باشند و دولت و شورای عالی فضای مجازی بایستی حمایت جدی از شبکه های ایرانی داشته باشد.


فضای مجازی نیازمند افسران تلاشگر، به روز و جریان ساز است
قائم مقام مرکز فضای مجازی سازمان بسیج ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا در جنگ نرم، نگاه ویژه ای به فضای مجازی دارند و فرموده اند " اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است" و یا اینکه فرمایشات اخیر معظم له درباره جهاد در فضای مجازی که تکلیف را بر همگان روشن کردند از مهمترین نکاتی است که باید مورد اهتمام جدی باشد. زیرا این عرصه نیازمند افسران فعال، تلاش گر، به روز و جریان ساز است.
وی اذعان داشت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است و فعالان فضای مجازی مسئولیت دارند حقایق استان را به مسئولان منتقل کنند و دولتمردان باید مشکلات مردم را برطرف کنند زیرا مردم سیستان و بلوچستان مردمی نجیب، مومن و درخط اسلام و انقلاب هستند و حق آنان برگردن دولت زیاد است. البته نظام هم کارهای بسیاری در این استان انجام داده اما محرومیت ها زیاد است و باید همت مضاعفی برای رفع آن صورت گیرد.
شکری نیا در پایان بسیج را گسترده ترین نهاد در جهان دانست که بیش از 22 میلیون نیروی پای کار، انقلابی و بی توقع دارد و در همه عرصه ها میدان دار و خط شکن است و در حوزه فضای مجازی نیز تلاش می کند میدان دار عرصه بصیرت، آگاه سازی و فعالیت در تراز انقلاب اسلامی باشد.
انتهای پیام/

منبع: عصر هامون

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان