۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درخواست موگرینی از ایران درباره اسرائیل
کد خبر: ۱۹۶۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۸ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

سیاست خارجه اروپا؛

درخواست موگرینی از ایران درباره اسرائیل

موگرینی ضمن مخالفت با تحریم رژیم صهیونیستی،تصریح کرد که «ایران باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه اقدام کند».

درخواست موگرینی از ایران درباره اسرائیل
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور حامیان رژیم صهیونیستی در واشنگتن، درباره برجام و مذاکرات سازش تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارنظر کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه(دیروز) با بیان اینکه ایران از اجرای برجام شکایت دارد خواستار همکاری بانک‌های بین‌المللی با ایران شد. او همچنین ارسال نامه مخفیانه به تهران را تکذیب کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا که به آمریکا سفر کرده، در واشنگتن در نشست «حامیان جهانی یهود» هم شرکت و در این نشست سخنرانی کرد.

موگرینی گفت: «یهودی ستیزی و نژادپرستی بار دیگر در حال گسترش است و ما نمی‌خواهیم آن را رد کنیم بلکه خواهان مقابله و جنگ با آن هستیم. ما چشمانمان را به روی یهودی ستیزی جدید نخواهیم بست و به همنی دلیل اتحادیه اروپا اولین هماهنگ کننده خود در زمینه مقابله با یهودی ستیزی را تعیین کرده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد :‌«اروپا بدون یهودیان اروپایی و فرهنگشان که فرهنگ ما است، اروپا نخواهد بود». 

او با پیش کشیدن پای رژیم صهیونیستی و حمایت تمام عیار از صهیونیست‌ها اینطور گفت:‌ «کشور اسرائیل در بی ثبات ترین و خطرناکترین منطقه جهان زندگی می‌کند».

موگرینی سپس به موضوع «تهدید اسرائیل توسط ایران» اشاره و تاکید کرد که تهران باید آنچه که او «رفتار مسئولانه» خواند، در پیش بگیرد.

او گفت:‌ «ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه در جهت نظم منطقه‌ای مبتنی بر همکاری رفتار کند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای اشاره و تصریح کرد :‌«توافق به این معنا نیست که همه اختلافات ما با ایران یک شبه ناپدید شده و یا اینکه در زمانی کوتاه چنین خواهد شد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ‌«اروپا به عنوان یک شریک و دوست، به همکاری با اسرائیل درباره امنیتش و امنیت منطقه‌ای ادامه خواهد داد. ما دوست هستیم و همیشه دوست خواهیم ماند. والسلام».

او در ادامه بر لزوم احیای مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور تحقق راه حل دو دولتی تاکید کرد.

موگرینی گفت: «در نهایت تغییر واقعی در دستان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است. صلح را نمی‌توان به آنها تحمیل کرد. ما به راه حل دو دولتی و امنیت اسرائیل متعهد هستیم».

مقام ارشد اروپایی بار دیگر با تکرار مخالفتش با «انزوا و تحریم اسرائیل» تصریح کرد :‌«بگذارید صریح بگویم. ما به تعامل بیشتر با اسرائیل نیاز داریم و نه تحریم آن».
انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان