۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طرح ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۹۶۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

طرح ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده شاخص استان خبر داد.

طرح ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه ضیافت الهی اظهار کرد: رمضان، ماه خودسازی بوده و بهترین فرصتی است که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌های اوقاف در ماه رمضان افزود: طرح ضیافت الهی یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جهت اجرا در ماه رمضان است به همین منظور در سال 95 با تشکیل قرارگاه ضیافت الهی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت موجود در بقاع متبرکه در راستای استقبال و پذیرایی از روزه داران ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان اوقاف، احصاء عوائد موقوفات در جهت اجرای نیات واقفان خیراندیش است تا به فرموده رهبری، عمل امینانه‌ای به نیات واقفین داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال نیز برای ماه مبارک رمضان این موضوع در قرارگاه ضیافت الهی مورد پیگیری قرار گرفته تا با احصاء نیات و درآمد موقوفات در این راستا، بحث اطعام و افطاری و سایر برنامه‌های ویژه متناسب با نیات واقفین را اجرا کنیم.

نوروزی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 50 امامزاده شاخص استان گفت: برای اجرای باشکوه این طرح از توانمندی 22 مبلغ اعزامی شهر قم،17 مبلغ ثابت در سطح استان و از 20 مبلغ بومی استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان بیان کرد: مراسم جز خوانی قرآن کریم در سال جاری به صورت مشارکتی با چند دستگاه در مسجد امام خمینی قزوین برگزار می‌شود که درصدد هستیم این برنامه به شکل گسترده با حضور روزانه 700 تا یک هزار شرکت کننده اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: البته جزخوانی قرآن کریم در سه امامزاده شاخص سطح استان شامل امامزاده حسین(ع)، زبیده خاتون(س) و آمنه خاتون(س) و همچنین در 5 مکان مقدس دیگر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: شروع این طرح از 17 خرداد ماه است و تا 17 تیرماه ادامه خواهد داشت و از خداوند متعال مدد می‌خواهیم تا این طرح را به صورت ویژه در استان اجرا کنیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان