۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کمبود اهداکننده گروه خونی AB منفی در استان/ قزوین در تامین خون مُعین استان تهران است
کد خبر: ۱۹۶۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون قزوین مطرح کرد

کمبود اهداکننده گروه خونی AB منفی در استان/ قزوین در تامین خون مُعین استان تهران است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به کمبود اهداکننده گروه خونی AB منفی در استان بیان کرد: به واسطه اینکه هرساله تعداد زیادی از شهروندان ما برای درمان و جراحی به تهران مراجعه می‌کنند، قزوین استان معین تهران است.

کمبود اهداکننده گروه خونی AB منفی در استان/ قزوین در تامین خون مُعین استان تهران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد برادران ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان انتقال خون استان با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز سازمان به اهدای خون مستمر است، در ماه مبارک نیز باید با برنامه‌ریزی لازم این موضوع تحقق پیدا کند.
وی با بیان اینکه در نیمه اول ماه رمضان، نیمه دوم شهریورماه و نیمه دوم اسفند با کمبود خون مواجه می‌شویم، ابراز کرد: درخواست ما از مردم استان این است که تلاش کنند در نیمه اول رمضان با کمبود مواجه نشویم، زیرا در شب‌های قدر و نیمه دوم معمولا ازدحام مراجعه کننده‌ها را داریم.
این مسئول در ادامه افزود: در شب‌های قدر سال گذشته 756 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 623 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال 93 افزایش 53 درصدی وجود داشت که در سطح کشور استان قزوین رتبه دوم را کسب کرد.
وی با اشاره به ساعات پذیرش در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در قزوین صبح‌ها پذیرش از ساعت 8 و سی دقیقه صبح تا 13و شب‌ها از ساعت 20 تا سی دقیقه بامداد است، همچنین در شهرستان تاکستان از ساعت 8 صبح تا 12 و سی دقیقه ظهر پذیرش انجام می‌گیرد.

سال گذشته 25 درصد فرآورده‌های خونی استان به تهران ارسال شد
برادران با اشاره به روز 25 خردادماه سالروز انتقال خون بیان کرد: در این روز جلسه تقدیر از اهداکنندگان مستمر برگزار می‌شود؛ اما هدف ما این نیست که ارزش کار اهداکنندگان را پایین آورده و با دادن هدیه آنها را تشویق به اهدای خون کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین مسابقه‌ای با عنوان خاطره نویسی از اهدا یا دریافت خون برگزار شده است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا 25 خردادماه به روابط عمومی سازمان تحویل دهند، همچنین مسابقه‌ای با هدف آشنایی با فرهنگ اهدای خون برای دستگاه‌های مختلف برگزار شده است.
مدیرکل انتقال خون استان در ادامه اذعان کرد: میزان اهدای خون در تهران به نسبت 27 به هزار نفر است، اما در استان قزوین این میزان 25 نفر به هزار نفر است که توان تامین نیازهای خونی برای قزوین وجود دارد؛ اما تهران توان تامین نیاز خونی خود را ندارد بنابراین قزوین به عنوان استان معین برای تهران عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 25 درصد فرآورده‌های خونی استان به تهران ارسال شد، عنوان کرد: تمام استان‌های کشور در صورت کمبود فرآورده‌های خونی از شبکه خون رسانی کشور کمک می‌گیرند و به واسطه اینکه هرساله تعداد زیادی از شهروندان ما برای درمان و جراحی به تهران مراجعه می‌کنند، قزوین استان معین تهران است.
این مسئول با بیان اینکه گروه خونی AB منفی در استان با کمبود اهداکننده روبرو است، گفت: تمام گروه‌های خونی را برای بیمارستان‌های استان تامین کرده و در صورت کمبود گروه خونی با استفاده از بانک اطلاعاتی از اهداکنندگان مستمر این کمبود را جبران می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان