۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عباس; به راهکار دو کشوری پایبندیم/ فلسطین تقسیم ناپذیر است
کد خبر: ۱۹۵۹۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عباس; به راهکار دو کشوری پایبندیم/ فلسطین تقسیم ناپذیر است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت فلسطینی‌ها با هر تغییری در طرح صلح عربی، بر پایبندی طرف فلسطینی به این طرح تاکید کرد.

عباس; به راهکار دو کشوری پایبندیم/ فلسطین تقسیم ناپذیر است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت فلسطینی‌ها با هر تغییری در طرح صلح عربی، بر پایبندی طرف فلسطینی به این طرح تاکید کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی که به مناسبت چهل و نهمین سالگرد نکسه و اشغال کرانه باختری، غزه و شرق قدس توسط رژیم صهیونیستی داشت، با تاکید بر مخالفت طرف فلسطینی با هرگونه تلاش برای اعمال تغییرات در طرح صلح عربی اظهار داشت:‌ فلسطین به طرح صلح عربی که در نشست سران کشورهای عربی در سال 2002 به تصویب رسید، پایبند است.

عباس تاکید کرد: ‌مردم فلسطین هرگز به کمتر از پایان اشغالگری اسرائیل که در جنگ ژوئن 1967 آغاز شده و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی راضی نخواهند شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه درباره راه‌حل تشکیل دو کشور نیز گفت: مردم ما که فداکاری‌های بزرگی در راستای تحقق این امر کرده‌اند، هرگز اقداماتی که اسرائیل بخواهد با زور بر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن تحمیل کند،‌ نخواهند پذیرفت.

وی افزود:‌ رهبری فلسطین به اصل راه‌حل تشکیل دو کشور در کنار یکدیگر پایبند است و هر اقدامی در راستای اشغال‌گری "باطل و غیر قانونی" است.

عباس در ادامه از تمامی اقدامات بین‌المللی که در راستای تحقق صلح عادلانه، جامع و پایدار، تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای چهارم ژوئن 1967 و دستیابی به راه حلی برای تمامی مشکلات و در راس آنها حل مساله پناهجویان که بر اساس طرح صلح عربی صورت می‌گیرد تقدیر و تاکید کرد که امید به درهم شکستن اراده مردم فلسطین شکست خورده و مردم ما امروز بیش از هر زمانی بر تحقق اهداف و حقوق مشروعشان تاکید دارند.

عباس در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان داشت، نیز ضمن دعوت از فلسطینی ها به وحدت تاکید کرد:‌ جایی میان ما برای تفرقه‌اندازان و فتنه‌انگیزان وجود ندارد، فلسطین متحد است و قابل تقسیم و تجزیه نیست.

وی افزود: مردم ما به چیزی جز وحدت و برادری راضی نمی‌شوند و دستان من برای دوستی و برادری به سوی همه مردان و زنان فلسطینی دراز است.

صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)‌ نیز با اشاره به گذشت نیم قرن از اشغال‌گری اسرائیل در بیانیه‌ای تاکید کرد که پایان این اشغالگری اراده جدی جامعه جهانی را می‌طلبد و باید راه حلی جامع، پایدار و مبتنی بر قطعنامه‌های بین المللی برای فلسطین حاصل شود.

عریقات افزود:‌ فلسطین تنها با یک قطعنامه بین المللی به نقشه بازخواهد گشت.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان