۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی تا پایان سال
کد خبر: ۱۹۵۸۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی تا پایان سال

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی تا پایان سال جاری تدوین و تصویب می‌شود.

تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی تا پایان سال

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی تا پایان سال جاری تدوین و تصویب می‌شود.

دکتر سعید هاشمی در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی با رویکرد متفاوتی در دستور کار هیات رییسه قرار گرفته که در برنامه ششم توسعه تغییر در مدت زمان خواهیم داشت که پس از بررسی و تصویب هیات رئیسه به 4 یا 5 سال تغییر خواهد یافت.

وی افزود: برنامه ششم و توسعه در اصول و کلیات تغییری نسبت به برنامه پنجم توسعه نخواهد داشت و سعی در رفع نواقص و کاستی‌های برنامه پنجم توسعه و اعمال در برنامه ششم خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم‌ به ویژه در حوزه های پژوهش مجموعه واحدها باید حرکت جدیدی داشته و در تشکیل قطب های علمی متناسب با نیازها و پتانسیل‌های منطقه‌ای پیشگام باشند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: پایه و اساس کار ما در جهاد دانشگاهی توجه به مزیت‎های استان است و سعی در هدایت منابع و برنامه ها در این راستا خواهیم داشت.

دکتر هاشمی با بیان اینکه برنامه محوری در اولویت جهاد دانشگاهی قرار دارد، گفت: برنامه توسعه در مجموعه استانی باید مشخص و براساس نقشه راه صورت پذیرد که در این راستا کمک‌های لازم از سوی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه جهاد دانشگاهی 20 درصد از کمک‌های دولتی است، افزود: میزان بودجه جهاد هر ساله رشد داشته ولی معتقدیم باید درصد کمک همین میزان باشد و در برنامه توسعه به دنبال کاهش این میزان نیز هستیم.

وی ادامه داد: نباید جهاد دانشگاهی را از حالت غیردولتی خارج کنیم چرا که وابستگی به دولت به نفع دولت و جهاد دانشگاهی نیست.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه باید منابع درآمدی جهاد دانشگاهی افزایش یابد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به دارا بودن توان، دانش و فناوری آمادگی دارد در برخی حوزه‌ها عهده دار مسئولیت‌های بزرگ دولتی شود و براساس کار انجام شده اعتبارات به جهاد دانشگاهی تعلق یابد.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید از توان علمی و تجربی و ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی استفاده کنند.

دکتر هاشمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید بر شکوفایی استعداد نیروی انسانی تکیه کند چرا که با توجه به این ظرفیت می‌توانیم به قله‌های علمی برسیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تبدیل علم به ثروت در کل کشور مطلوب نیست، افزود: به لحاظ تولید علم وضعیت مناسبی داریم ولی در زمینه تجاری سازی با مشکل مواجهیم که باید در این خصوص اقدامات جدی انجام شود.

هاشمی گفت: ما به دنبال فرهنگ سازی توان تولید درحوزه علم و در حوزه فناوری و تجاری سازی آن برای تأمین نیاز جامعه هستیم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: اتصال حلقه تولید علم و تبدیل علم به ثروت در کشور با نواقص متعددی مواجه است و باید در این خصوص به اقتصاد دانش بنیان توجه جدی کرد چرا که اگر کارها با دانش پیش رود به ثروت تبدیل خواهد شد.

دکتر هاشمی گفت: با توجه به اینکه دلالی و واسطه گری در حال حاضر سود بیشتری داشته و پروسه تولید علم و تبدیل علم به ثروت طولانی است در این زمینه غالبا با مشکل مواجه می‌شویم که برای حل این معضل باید بسترهای لازم در کشور فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان