۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وزیر کشور نمی‌خواهد قانون تقسیمات کشوری اصلاح شود
کد خبر: ۱۹۵۸۳۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر کشور نمی‌خواهد قانون تقسیمات کشوری اصلاح شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: وزیر کشور نمی‌خواهد قانون تقسیمات کشوری اصلاح شود چرا که سه‌سال است که یک کار تقسیماتی انجام نداده‌ است.

وزیر کشور نمی‌خواهد قانون تقسیمات کشوری اصلاح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 17 خرداد پس از ارائه گزارش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره آسیب‌های اجتماعی در صحن علنی گفت: ما امروز با دغدغه حاشیه نشینی روبرو هستیم.

وی با اشاره به استقرار حاشیه نشینان در میان زباله‌ها، اماکن غیر قانونی و یا خطرناک اظهار داشت: حاشیه نشینان از خدمات آب و برق غیرقانونی نیز استفاده می‌کنند.

لاهوتی با ذکر این نکته که اگر قانون تقسیمات کشوری اشکال دارد باید وزارت کشور در لایحه‌ ای پیشنهاد اصلاح آن را بدهد گفت: خود جنابعالی (رحمانی فضلی) نمی‌خواهید این قانون اصلاح شود چرا که سه سال است که یک کار تقسیماتی انجام نداده‌اید.

وی با اشاره به اینکه در طرح‌های جامع هادی برای تصمیمات کشوری دقت لازم به کار نرفته است در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما سالانه 25 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور داریم؛ اگر برای ایجاد هر شغل 100 میلیون تومان لازم داشته باشیم و مبلغ قاچاق را در آن تقسیم کنیم یعنی سالانه 2و نیم میلیون شغل خواهیم داشت.

لاهوتی از مشاهده ناگهانی میوه‌های قاچاق در کشور سخن گفت و با تاکید بر اینکه میوه قاچاق با اسب و قاطر وارد کشور نمی‌شود گفت: میوه قاچاق با سردخانه وارد کشور می‌شود که باید با آن برخورد شود.

وی درباره بخش دیگری از گزارش رحمانی فضلی تصریح کرد: 2 و نیم میلیون معتادی که در گزارش وزیر کشور اعلام می‌شود مربوط به معتادانی است که خود آمده و خود را به عنوان معتاد معرفی کرده‌اند و در واقع ما بالای 5 میلیون نفر معتاد در کشور داریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار اعلام شده 21 هزار و 200 لیتر مشروب داخلی و 107 هزار قوطی مشروب خارجی در عرض 15 روز تعطیلات نوروزی کشف شده است که 5 درصد کشفیات ما و بیش از 20 هزار کیلوگرم انواع مواد  مخدر کشور کشف شده است و یک فاجعه عظیم است و باید برای‌ آن راهکار ارائه دهیم.

وی با اشاره به 15 میلیون پرونده قضایی در کشور اظهار داشت: 78 میلیون نفر جمعیت داریم و 15 میلیون پرونده قضایی پس یک جای کار ما اشکال دارد و سالیانه 500 هزار نفر در کشور در زندان هستند که باید به دنبال رفع ریشه این معضل رفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: از هر 5 ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود و در بعضی مناطق از جمله تهران از هر دو ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد که ریشه در مباحث اقتصادی دارد که بیشتر آنها در 5 سال اول رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان