۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پرداخت کمک هزینه مهدکودک‌ به هزار کودک قزوینی در سال گذشته
کد خبر: ۱۹۵۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اعلام کرد:

پرداخت کمک هزینه مهدکودک‌ به هزار کودک قزوینی در سال گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: هزار کودک قزوینی در ۹ ماهه سال گذشته در قالب پرداخت کمک هزینه مهدکودک‌ها، حمایت شدند.

پرداخت کمک هزینه مهدکودک‌ به هزار کودک قزوینی در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از حمایت یکپارچه مهدهای کودک استان در راستای اجرای طرح پیشبرد منافع عالیه کودکان خبر داد و گفت: هزار کودک قزوینی در 9 ماهه سال گذشته در قالب پرداخت کمک شهریه مهدکودک‌ها، حمایت شده‌اند.
وی با تاکید بر اهمیت مسأله تعليم و تربيت كودكان در سال‌هاي اوليه پيش از دبستان افزود: سال‌هاي اولیه پیش از دبستان، سال‌های سازندگي و تشكيل دهنده بسياري از صفات و خصوصيات كودكان است.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به اينكه انسان اولين ارتباط اجتماعي خود با محيط اطرافش را از دوران طفوليت آغاز مي‌كند و نخستین درس‌هاي زندگي فردي و اجتماعي را در اين سن مي آموزد، براي اينكه كودك در مسير صحيح تربيتي قرار گيرد از این رو بايد آموزش او را از همان دوران كودكي آغاز كرد.
وی ادامه داد: لکن رشد روزافزون صنعت و تنگناهاي اقتصادي موجب شده تا آنچنان كه بايد و شايد مسئولان به اين مسئله نپردازند.
این مسئول در خصوص شرایط و نحوه خدمات ارائه شده افزود: در این طرح بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی به مهدکودک‌ها پرداخت می‌شود.
به گفته رحمانی کلیه کودکان 3-6 سال تحت پوشش سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی و کودکان واجد شرایط ساکن در مناطق محروم، آسیب خیز و سکونت گاه‌های غیر رسمی مشمول این طرح قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: شهریه قابل پرداخت از سوی بهزیستی برای هر کودک، 200 هزار ریال می‌باشد که حداکثر برای یک دوره ده ماهه جمعا 2 میلیون ریال قابل پرداخت است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان در پایان گفت: پرداخت شهریه مستقیماً به کودکان واجد شرایط ممنوع بوده و شهریه در نظر گرفته شده فقط به مهدکودکی که کودک واجد شرایط از خدمات آن بهره‌مند است، مطابق دستورالعمل پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان