۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احضار زنگنه به مجلس برای توضیح در مورد قراردادهای نفتی
کد خبر: ۱۹۵۶۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۲۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی خبر داد:

احضار زنگنه به مجلس برای توضیح در مورد قراردادهای نفتی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: وزیر نفت برای ارائه گزارش در خصوص قراردادهای جدید نفتی به مجلس دعوت خواهد شد.

احضار زنگنه به مجلس برای توضیح در مورد قراردادهای نفتی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: وزیر نفت برای ارائه گزارش در خصوص قراردادهای جدید نفتی به مجلس دعوت خواهد شد.

در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطار قانون اساسی گفت: طبق قانون اساسی، قراردادهای خارجی باید به تصویب مجلس برسد این در حالی است که قراردادهای نفتی هنوز برای نمایندگان مبهم است؛ طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید این قراردادها به صورت شفاف در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

وی همچنین در اخطار دیگری گفت: مقام معظم رهبری روز جمعه فرمودند که طرف بدعهد آمریکایی دبه کرده است، مجلس باید اقدام لازم را در خصوص بدعهدی آمریکا انجام دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه بیش از چهار ماه از اجرای برجام گذشته است، گفت: طرف ایرانی به همه تعهدات خود عمل کرده این در حالی است که طرف مقابل کاری نکرده است.

سلیمی با طرح این سؤال که مجلس باید در این خصوص چه اقدامی انجام دهد، خواستار برخورد قاطع دولت و مجلس با این بدعهدی‌ها شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر افزود: در مورد قراردادهای نفتی باید گفت این قراردادها به مجلس نیامد چون تفسیر شورای نگهبان چیز دیگری است.

وی ادامه داد: وزیر نفت را برای ارائه گزارش به مجلس در این خصوص دعوت می‌کنیم و قرارداد نیز به کمیسیون انرژی داده خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان