۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بزرگترین محدودیت‎ در بحث سوادآموزی، بی‌انگیزگی است
کد خبر: ۱۹۵۴۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۱۵:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان:

بزرگترین محدودیت‎ در بحث سوادآموزی، بی‌انگیزگی است

معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان قزوین گفت: بزرگترین محدودیت‎ در بحث سوادآموزی، خواست فردی است از این رو در تلاشیم تا افراد جامعه به صورت داوطلبانه برای آموزش پیشقدم شوند.

 بزرگترین محدودیت‎ در بحث سوادآموزی، بی‌انگیزگی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، صدیقه مهدوی، معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان قزوین ظهر امروز در همایش آموزش همگانی، توسعه پایدار که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگيان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) موجب شد تا در زمینه سواد آموزی به عنوان یک تکلیف مهم در جامعه وارد عمل شده و تلاش کنیم.
وی افزود: حاصل تلاش‌های انجام شده سبب شده تا آمار 52 درصدی باسوادان طی چند سال اخیر به بالای 93 درصد برسد که این افتخار بزرگ، برای متولیان امر آموزش در سازمان سوادآموزی است.

خانواده مهمترین رکن اعتلای فرهنگی است
معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به تعریفی از توسعه پایدار خاطرنشان کرد: توسعه پایدار یعنی همزمان با برآورده کردن نیازهای حال جامعه بدون به خطر انداختن آینده مردم، برنامه ریزی کرد تا وضعیت کشور همواره در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی رو به رشد و تعالی باشد.
وی خانواده را مهمترین رکن اعتلای فرهنگی جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت کانون گرم خانواده، این نهاد همواره در تیررس اهداف شوم دشمنان قرار داشته است.
مهدوی تصریح کرد: در گذشته از سوادآموزی به عنوان آموزش همگانی یاد می‌شد اما امروزه آموزش مادام العمر، ملاک عمل است یعنی همه افراد جامعه باید در راستای اعتلای فرهنگی جامعه، آموزش و اخلاق محوری حرکت کنند.
وی اضافه کرد: باید طوری عمل کنیم که اولیای دانش‌آموزان نیز همچون دانش‌آموزان، ما را محرم راز خود دانسته و مشکلاتشان را برای ما بازگو کنند و ما نیز مهارت‌های زندگی را به آنها بیاموزیم.

افزایش مهارت‌های زندگی بدون داشتن سواد محقق نمی‌شود
معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به نقش مهم معلمان در برقراری ارتباط با اولیاء بیان کرد: با توجه به اینکه اولیای دانش‎آموزان برای آگاهی نسبت به مسائل درسی فرزندان خود با شما معلمان ارتباط کلامی دارند لذا می‌توانید با شناسایی اولیا بی‌سواد و گفتگوی مستقیم چهره به چهره آنها را برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی تشویق کنید.
وی با بیان اینکه افزایش مهارت‌های زندگی بدون داشتن سواد محقق نمی‌شود، ادامه داد: مدرسه باید یک خانه امن برای اولیاء و دانش‌آموزان باشد تا آنها بتوانند از خدمات مشاوره‌ای مدارس بهره‌مند شوند.

بزرگترین محدویت‎ در بحث سوادآموزی، خواست فردی است
مهدوی عنوان کرد: اولین گام برای دستیابی به توسعه اجتماعی، آموزش مهارت خواندن و نوشتن است و مسئولان سوادآموزی استان نیز در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده که منجر به تحکیم بنیان خانواده می‌شود، هیچ کوتاهی در همراهی با مدیران مدارس نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: بزرگترین محدویت‎ در بحث سوادآموزی، خواست فردی است از این رو ما به دنبال آن هستیم تا افراد جامعه خود به صورت داوطلبانه برای آموزش پیشقدم شوند.
معاون سوادآموزی آموزش و‌ پرورش استان قزوین با اشاره به ناکارآمدی اهرم تشویقی برای جذب بی‌سوادان به امر آموزش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند گفتگوی چهره به چهره بهترین مولفه‌ای است که می‌تواند موجب افزایش انگیزه افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های درس و رسیدن به توانمندی و خودباوری شود.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش متولی آموزش رایگان برای همه افراد جامعه است و در این میان آموزش بزرگسالان، کار تخصصی‌تری است که نیاز به فکر و برنامه‌ریزی و امکانات بیشتر دارد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان