۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین پرداخت ۸۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن مهرانه
کد خبر: ۱۹۵۴۵۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پرداخت ۸۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن مهرانه

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان گفت: ۸۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه داروها و خدمات پاراکلینیکی بیماران سرطانی تحت پوشش توسط مهرانه انجام می‌گیرد.

پرداخت ۸۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن مهرانه

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان گفت: 85 تا 100 درصد هزینه داروها و خدمات پاراکلینیکی بیماران سرطانی تحت پوشش توسط مهرانه انجام می‌گیرد.

اصغر وثوق در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه زنجان با بیان اینکه پارسال بیمارانی که از سراسر کشور برای خدمات مربوط به رادیوتراپی در مهمان‌سرای انجمن مهرانه واقع در تهران حضور یافته بودند حدود هفت هزار و 400 نفرروز اعلام شده است، افزود: در حال حاضر 85 تا 100 درصد هزینه داروها و خدمات پاراکلینیکی بیماران سرطانی تحت پوشش توسط مهرانه پرداخت می شود.

وی با یادآوری این که تعداد چهارهزار نفرروز بیمار به منظور تحت پوشش قرار گرفتن خدمات رادیوتراپی از نقاط مختلف و دوردست استان در مهمان‌سرای این انجمن حضور یافته‌ و خدمات رایگان دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه همه بیماران مبتلا به سرطان بستری و سرپایی در بیمارستان از خدمات اختصاصی مشاوره روان‌شناسی در دو بعد فردی و گروهی و سایر طرح‌های سلامت‌محور مهرانه بهره‌مند می‌شوند.

وثوق با اشاره به اینکه خدمات مشاوره روان‌شناسی این انجمن در تمام طول دوره درمان از آغاز دوره‌های شیمی‌درمانی تا پایان دوره‌های درمان و فاز بهبودی ارائه می‌شود، اظهار کرد: شایع‌ترین مشکلات روانی و روحی بیماران مبتلا به سرطان افسردگی، اضطراب و اختلال در عملکرد اجتماعی است؛ لذا معتقدیم برطرف نشدن این موارد باعث کاهش اثربخشی درمان‌های دارویی و مراقبت‌های پزشکی می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه مهرانه به عنوان نخستین انجمن و نهاد غیردولتی در مسیر پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان گام برداشته است، خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ ما بر این است که باید در بحث پیشگیری بیش از آنچه که تا به امروز کار شده، اقدامات اساسی انجام شود تا از هزینه‌های زیادی که باید برای درمان صرف کنیم، جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان