۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین به جای پاسخ، از خندوانه تا ۲۰;۳۰ طومار جمع کردند
کد خبر: ۱۹۵۴۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

به جای پاسخ، از خندوانه تا ۲۰;۳۰ طومار جمع کردند

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نحوه برخورد شهرداری تهران با تذکر خود درباره طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" را به مظلوم‌کشی تشبیه کرد و خطاب به رییس سازمان زیباسازی گفت: طوری رفتار نکنید که انگار کینه‌ورزی در بین است.

به جای پاسخ، از خندوانه تا ۲۰;۳۰ طومار جمع کردند

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نحوه برخورد شهرداری تهران با تذکر خود درباره طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" را به مظلوم‌کشی تشبیه کرد و خطاب به رییس سازمان زیباسازی گفت: طوری رفتار نکنید که انگار کینه‌ورزی در بین است.

به گزارش خبرنگار «شهری» صبح قزوین ، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با بیان اینکه در هفته‌های گذشته اشکالات طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر به صورت منطقی مطرح شد، گفت: بحث بر سر این بود که جای نمایش آثار فاخر هنری حاشیه بزرگراه که در معرض آلودگی صوتی و هوا بوده و فرصتی برای تامل وجود ندارد، ‌نیست. چه کسی گفته با هنر یا نگارخانه مخالف است؟. چرا به جای توجه به اشکالات طرح، از خندوانه گرفته تا بخش خبری 20:30 و انجمن‌های هنرمندان و نظایر آن علیه یک مطلب منطقی طومار جمع آوری می کنیم؟. این رفتار صحیح نیست و مظلوم کشی در هر ساحتی اشکال دارد.

وی ادامه داد: کسانی که در این حوزه مسوولیت دارند دقت کنند که نامردی است یک تذکر منطقی را به این صورت بمباران کنند.

شاکری با بیان اینکه تذکر خود درباره طرح نگارخانه‌ای به وسعت شهر را به صورت مکتوب و در شش بند ارائه کرده است، اظهار کرد: متن این تذکر و نیز آرایش فکری برخی از افرادی که آثار آنها در این طرح به نمایش درآمده را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد تا مردم در جریان قرار بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع نگارخانه هرچند به غلط، اما گذشته است، توصیه کرد مسوولان شهرداری از این پس در رویدادهای پیش رو نظیر هفته دفاع مقدس توجه مضاعفی به طرح های سازمان زیباسازی داشته باشند و ادامه داد: نوع شعارهای مطرح شده در ایام ارتحال امام خمینی (ره) خنثی بود. مگر می‌شود امامی داشته باشیم که جمله‌ای علیه استکبار و صهیونیسم نداشته باشد؟. نباید ادبیات انقلابی امام راحل از تبلیغات سطح شهر حذف شود. درباره نیمه شعبان نیز تبلیغات به همین ترتیب صورت گرفت و در شرایطی که ما به دنبال این هستیم که دنیا را زیر بیرق عدالت مهدی موعود (عج) ببریم، اغلب تبلیغات محیطی به عبارت های خنثی نظیر «یا صاحب الزمان» بسنده شد.

وی خطاب به رییس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز، گفت: ما دوستان شما هستیم که این تذکرات را مطرح می کنیم؛ این موارد را به صورتی تبدیل نکنید که انگار کینه ورزی در میان است.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه اخیرا سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در 10 سال گذشته را در کنار بیانات امسال ایشان مرور کرده است، با اشاره به پررنگ بودن موضوع سازش و مقاومت در این بیانات، خاطرنشان کرد:‌ در این سخنرانی ها همچنین موضوع تکیه بر مکتب و اندیشه امام و خط قرمزهایی که ایشان تعیین کرده‌اند،‌ تعریف دشمن،‌ تعریف توسعه و پیشرفت، اهمیت ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها و نظایر آن هر سال با ادبیات مختلف مطرح شده است. رهبری در قالب این بیانات در مقاطع مختلف زمانی که فراماسونرها، سلطنت طلب‌ها، ملی گراها،‌ نهضت آزادی، منافقان،‌ مارکسیست‌ها و متحجران نوعی سازش را دنبال می‌کردند تا به امروز که آمریکایی‌ها می خواهند برجام یک، دو و سه را به صورت پی در پی به ما تحمیل کنند، نوعی سازش را رقم بزنند به مساله سازش و مقاومت پرداخته‌اند. این موضوع نشان می دهد برافراشتن پرچم مقاومت تا چه اندازه مهم است و امیدوارم در عرصه تبلیغات محیطی توسط مدیریت شهری نیز این گرایش مقاومت مشهود باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان