۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نگاه محتاطانه شرکت لاکهید به بازار بالگرد ایران
کد خبر: ۱۹۵۳۶۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نگاه محتاطانه شرکت لاکهید به بازار بالگرد ایران

بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده تسلیحاتی آمریکا اعلام کرد:‌ مطالعات امکان فروش بالگردهای تجاری به ایران را آغاز کرده اما ممکن است این داد و ستد محدود باشد و این شرکت هنوز به راهنمایی دولت آمریکا نیاز دارد.

نگاه محتاطانه شرکت لاکهید به بازار بالگرد ایران

بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده تسلیحاتی آمریکا اعلام کرد:‌ مطالعات امکان فروش بالگردهای تجاری به ایران را آغاز کرده اما ممکن است این داد و ستد محدود باشد و این شرکت هنوز به راهنمایی دولت آمریکا نیاز دارد.

به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت لاکهید مارتین بزرگ‌ترین تولید کننده تسلیحاتی آمریکا و یکی از شرکت‌های اصلی هوا فضای آمریکا و شرکت مادر شرکت سیکورسکی (Sikorsky) در کنار شرکت بویینگ برای اولین‌بار از زمانی که در پی انقلاب اسلامی 1979 تحریم‌های آمریکا علیه ایران وضع شد، به دنبال فروش تجهیزات به این کشور هستند.

در حال حاضر شرکت‌های سازنده هواپیمای اروپایی پس از رفع تحریم‌ها در 16 ژانویه از ایران سفارش دریافت می‌کنند.

ناتالی پریوایت، معاون رییس فروش و بازاریابی شرکت سیکورسکی اعلام کرد این شرکت درخواست‌های متعددی را از مشتریان خود از جمله متصدیان و شرکت‌های لیزینگ که علاقمند به فعالیت بالگردی احتمالی در ایران هستند، دریافت کرده است.

او ادامه داد:‌ بالگردهای تجاری S-76 و دور برد S-92 سیکورسکی می‌توانند برای ایران گزینه مناسبی باشند. اما ایران فعالیت‌های حفاری زیادی در خارج از سواحل ندارد که موجب درخواست بالگرد در بخش نفت و گاز شود.

پریوایت در گفت‌وگو با رویترز در نمایشگاه هوایی برلین گفت: من می‌خواهم سیاست‌های دولت آمریکا درباره‌ آن چه می‌تواند انجام شود و آن چه که نمی‌توانیم انجام دهیم را بدانم و حتی بیش از آن که ما شروع به تکمیل تحلیل‌های‌مان کنیم همه چیز با توجه به دولت آمریکا روشن شود.

اظهارات پریوایت حاکی از آن است که برای اولین‌بار شرکت لاکهید تایید کرد که به دنبال فروش احتمالی تجهیزات به ایران است. این شرکت عمدتا یک پیمان‌کار دولتی و دفاعی است اما با خرید شرکت بالگردسازی سیکورسکی از شرکت یونایتد تکنولوژیز در سال گذشته وارد بازار تجاری شد.

وی اضافه کرد:‌ سیکورسکی در حال مطالعه این است که کدامیک از محصولاتش می‌تواند به ایران فروخته شود اما این شرکت در چارچوب مقررات و مسایل مرتبط با تبعیت از دولت آمریکا فعالیت می‌کند.

دنیس مولنبرگ، مدیر اجرایی شرکت بویینگ نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد: تقاضای ایران برای خطوط هوایی واقعی است و دورنمای یک سفارش عمده نزدیک‌تر می‌شود.

شرکت هواپیمای ایرباس در ماه ژانویه موافقت کرد تا به ایران 118 هواپیما به ارزش حدود 27 میلیارد دلار بفروشد و این شرکت از درخواست ایران برای خرید بالگرد خبر می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان