۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نداشتن روشنایی در مسیر روستاهای گردشگری جواهرده
کد خبر: ۱۹۵۱۸۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نداشتن روشنایی در مسیر روستاهای گردشگری جواهرده

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر گفت: به علت نداشتن روشنائی در جاده روستاهای گردشگری جنت رودبار و جواهرده حوادث فراوانی به وجود می‌آید.

نداشتن روشنایی در مسیر روستاهای گردشگری جواهرده

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر گفت: به علت نداشتن روشنائی در جاده روستاهای گردشگری جنت رودبار و جواهرده حوادث فراوانی به وجود می‌آید.

علیرضا شیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه مازندران، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد حوادثی که در شهرستان رامسر اتفاق افتاد نسبت به گذشته بسیار کمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به حوادث جاده‌ای و آماده بودن مردم نسبت به برخی از حوادث آشنایی دارند. آموزش‌هایی که از طریق هلال احمر و دیگر نهادهای آموزشی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، هلال احمر و آتش‌نشانی و مراکزی که این آموزش‌ها را به افراد می‌دهند موجب افزایش سطح آگاهی افراد می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر درباره نقاط حادثه‌خیز این شهر خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات در محور میانحاله و کیاکلایه اتفاق می‌افتد. در مناطق کوهستانی به علت نداشتن گاردریل برای خودروهایی که آشنایی به جاده نداشته باشند حادثه ایجاد می‌شود و به علت نداشتن روشنایی در جاده جنت رودبار و جواهرده حوادث فراوانی به وجود می‌آید.

شیروانی با بیان اینکه سیل، رانش زمین، حوادث جاده‌ای، خشکسالی، آتش سوزی، و برف به ندرت در رامسر در چهار فصل سال رخ می‌دهد، اظهار کرد: کادر جمعیت هلال احمر دارای 7 نفر نیرو و 450 نفر داوطلب فعال و بیش از 500 نفر هم غیرفعال هستند که به طور فصلی با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر، 6 تیم عملیاتی شامل اسکان اضطراری، جستجوی نجات در حوادث شهری و آوار، جستجوی نجات در حوادث شهری و آوار، جستجوی نجات در جاده و حوادث ترافیکی، جستجوی نجات در حوادث سیلاب و ساحلی و در حوادث کوهستان می‌شود و همچنین 5 غواص نیز در این جمعیت آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر افزود: این مجموعه در فعالیت‌های عام المنفعه، آموزش و روانشناسی در حوادث، آماده نگه داشتن افراد و خانه‌های هلالی در دهستان‌ها آماده می‌شوند که در صورت بروز اتفاقات به عنوان تیم‌های پیشرو در روستاها فعالیت دارند. در روستای گالش‌محله رامسر یک تیم 43 نفره آموزش امداد، کمک‌های اولیه دیدند.

شیروانی یادآور شد: شعار جمعیت هلال احمر سال 95 به عنوان هلال آرامش و سلامتی معرفی شده است و نیروهای این جمعیت، آموزش به تمامی مردم جامعه را بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌دهند تا اگر حادثه ای اتفاق افتاد بتوانند خود را نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر رامسر در مورد سیل در سال گذشته در این شهرستان نیز گفت: در سال گذشته آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها اتفاق افتاده که موجب سیلابی شدن شده و این امر به خاطر عبور کم آب بوده که وارد خیابان شده است.

وی با بیان اینکه 280 مورد حادثه در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر رامسر ثبت شده است، تصریح کرد: 368 نفر در این حوادث آسیب دیدند که 169 نفر به صورت سرپایی، مداوا و 191 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و همچنین 8 نفر فوت کردند.

شیروانی با بیان اینکه 110 مورد مراجعه کننده به صورت حضوری به این جمعیت آمدند، گفت: 98 نفر را به صورت سرپایی مداوا کرده و 12 نفر نیز به مراکز درمانی فرستاده شدند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان