۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین به کاروان امام رضا (ع) خوش آمدید
کد خبر: ۱۹۵۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۵ ساعت: ۱۷:۲۲ ↗ لینک کوتاه

بعد از پیروزی تیم ملی والیبال از لهستان؛

به کاروان امام رضا (ع) خوش آمدید

سایت کمیته ملی المپیک نوشت:رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در پیامی ضمن قدردانی از رشادت‌های تیم ملی والیبال شکستن رکورد حضور ورزشکاران ایرانی در ادوار بازی‌های المپیک را تبریک گفت.

 به کاروان امام رضا (ع) خوش آمدید
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان طی پیامی ضمن قدردانی از رشادت‌های تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک و کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو، شکستن رکورد حضور ورزشکاران ایرانی در ادوار بازی‌های المپیک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ درمتن پیام تبریک رئیس کمیته ملی المپیک آمده است:
🔹تیم ملی والیبال کشورمان همانطور که انتظار می‌رفت توانست ضمن اجرای مبارزاتی سخت و شجاعانه، شایستگی‌های خود را به جهانیان اثبات داشته و چنان در برابر حریفانی جهانی خود برای کسب سهمیه المپیک ظاهر شد که تحسین تمامی کارشناسان را برانگیخت.
🔹غیورمردان والیبال کشورمان با نشان دادن توانایی‌های خود در این دوره از رقباتها ضمن کسب سهمیه المپیک آنهم برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران، تعداد سهمیه‌های المپیکی کشورمان را در بازی‌های ریو 2016 به عدد 59 رساندند تا شاهد اعزام پرتعدادترین کاروان ایران به بازی‌های المپیک باشیم.
🔹حضور رشته والیبال در المپیک ۲۰۱۶ ریو نشان دهنده پتانسیل ورزشکاران ایران در ورزش‌های گروهی است و امیدواریم که در المپیک ۲۰۲۰ دیگر رشته‌های گروهی کشورمان نیز به این مهم و افتخار دست یابند.
🔹ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت محترم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وملت بزرگ ایران؛ به کادرفنی و بازیکنان آن دست مریزاد و خسته نباشید گفته و امید می‌رود در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶، بلند قامتان سرو اندیش کشورمان بتوانند گوشه ای از اقتدار و توانمندی ورزش کشورمان را تحت لوای الطاف الهی و دعای خیر مردم در مقابل حریفان بنمایش بگذارند.
🔹آفرین بر شما شیرمردانی که مایه افتخار تمامی ایرانیان اقصی نقاط جهان شده‌اید. حضورتان در کاروان ورزشی امام رضا (ع) را تبریک می گویم.🔹شایان ذکر است، ورزش کشورمان تاکنون برای حضور در بازی‌های المپیک ریو موفق به کسب ۴۷ سهمیه شده بود که با سهمیه تیم ملی والیبال و اضافه شدن ۱۲ ورزشکار به کاروان اعزامی ریو، تعداد ورزشکاران کاروان اعزامی کشورمان در حال حاضر به عدد ۵۹ برسد.
🔹بوکس (یک سهمیه)-دوومیدانی (۷ سهمیه)-دوچرخه سواری (۳ سهمیه-تیمی)-تکواندو (۴ سهمیه)-تیراندازی (۵ سهمیه)-کشتی آزاد (۶ سهمیه)-کشتی فرنگی (۶ سهمیه)-تیروکمان (یک سهمیه)-وزنه برداری (۵ سهمیه)-شمشیر بازی (۲ سهمیه)-تنیس روی میز (۳ سهمیه)-قایقرانی (یک سهمیه)، جودو (3 سهمیه) و والیبال (۱۲ ورزشکار) تعداد ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی‌های المپیک ریو به ۵۹ ورزشکار رسیده است.
🔹گفتنی است، کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین کاروان اعزامی به تمامی ادوار المپیک از ۱۹۴۸ لندن تا کنون است. پیش از انقلاب حضور در المپیک وابسته به کسب سهمیه نبود و کشورها می‌توانستند تمامی ورزشکاران مستعد خود را بنا بر توانایی و پشتوانه مالی به المپیک اعزام کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان