۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طراحی نمایشگر زیرآبی برای ارائه چشم سوم به غواصان
کد خبر: ۱۹۵۰۰۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طراحی نمایشگر زیرآبی برای ارائه چشم سوم به غواصان

محققان نیروی هوایی آمریکا یک نمایشگر فناوری پیشرفته برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده که کار آن‌ها را ایمن‌تر و موثرتر خواهد کرد.

طراحی نمایشگر زیرآبی برای ارائه چشم سوم به غواصان

محققان نیروی هوایی آمریکا یک نمایشگر فناوری پیشرفته برای داخل کلاه غواصان طراحی کرده که کار آن‌ها را ایمن‌تر و موثرتر خواهد کرد.

به گزارش سرویس علمی صبح قزوین به نقل از دیلی‌میل، اگر تجربه غواصی را داشته باشید، می‌دانید که تجربه‌ای مفرح است اما بخاطر وجود کلاه و دستکش‌های ضخیم نئوپرن، بسیار محدود و منزوی کننده نیز هست.

محققان طی یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار کردند: با ساخت مستقیم نمایشگر "DAVD" (نمایشگر ویدیوی افزوده غواص) درون کلاه غواصی به جای قرار دادن آن در بیرون، می‌توان به ارائه قابلیتی مشابه داستان‌های تخیلی پرداخت. شما به هر چیزی که بطور بصری نیاز دارید، در درون کلاه دسترسی خواهید داشت.

این نمایشگر می‌تواند تصاویر وضوح بالای سونار از محیط اطراف غواص را به همراه داده‌های دیگر از یک کشتی روی سطح آب نمایش دهد.

غواصان گاهی باید کار خود را در شرایط با دید کم مانند شبانگاه یا در آب‌های گل‌آلود انجام دهند، از این رو ابزارهای جایگزین دید، بسیار کاربردی هستند.

نمایشگر DAVD بطور مستقیم در جلوی هر دو چشم قرار می‌گیرد و تصور عمق را که از عناصر بسیار مهم در یک واقعیت افزوده واقعی است، ممکن می‌سازد. نمایشگرهای بالای سری دیگری نیز مانند نمونه‌های مورد استفاده در جت‌های جنگنده وجود دارند، اما این نسخه زیر آبی بی‌سیم که بطور کامل در یک پوشش تحت فشار قرار دارد، کاملا منحصربفرد است.

این محصول اکنون تنها یک نمونه پیش‌ساخت است اما محققان امیدوارند بتوانند آن را برای ماموران اورژانس دریایی و در نهایت غواصان دیگر در دسترس قرار دهند.

نخستین آزمایشات این نمایشگر در ماه اکتبر در زیر آب انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان