۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دین مداری رمز پیروزی انقلاب/ انقلاب مدیون دست های پینه بسته مردان و زنان مجاهد
کد خبر: ۱۹۴۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از دهمین شب خاطره راه سرخ گزارش می‌دهد

دین مداری رمز پیروزی انقلاب/ انقلاب مدیون دست های پینه بسته مردان و زنان مجاهد

دهمین شب خاطره راه سرخ در حالی برگزار ‌شد که در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ قرار داریم.

دین مداری رمز پیروزی انقلاب/ انقلاب مدیون دست های پینه بسته مردان و زنان مجاهد

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همزمان با عروج شهدای انقلاب و همچنین در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی ، دهمین شب خاطره راه سرخ از سلسله شب‌های خاطره استان قزوین پنج شنبه شب با بیان خاطرات انقلاب در قزوین، از زبان یادگاران انقلاب اسلامی برگزار شد.

این بار گلزار شهدای قزوین میزبان دهمین شب خاطرات رزمندگان استان قزوین در شب خاطره «راه سرخ» بود، شب خاطراتی که همانند نوری در میان دنیای خاموش مادی و دنیوی ما سعی بر آن دارد تا روشنی بخش مسیر حق و شهادت باشد.

این شب خاطره با محوریت انقلاب 57 در قزوین به نقش و اهمیت حضور مردم قزوین در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

انقلاب مدیون دست های پینه بسته مردان و دستان پر محبت زنان انقلابی است

محمد بابایی جانباز سرافراز انقلاب اسلامی از نقش مردم قزوین در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) می گوید.

وی در این خصوص گفت:در دوران انقلاب اسلامی  قزوین از شهرهایی بود که در به ثمر رسیدن تلاشهای مردم عزیز میهن اسلامی نقش بسزایی را ایفا نمود.

این جانباز سرافراز در ادامه به بیان خاطرات خود از انقلاب پرداخت و افزود: مردم قزوین در اقدامی مهم به حمایت از آیت الله طالقانی پرداخته و به ایشان برای سخنرانی در مسجد شاه تهران (امام کنونی) کمک نمودند که اولین جرقه انقلاب اسلامی از این سخنرانی زده شد و بعد از آن در سال 54 دست به اقدامات وسیعی علیه رژیم طاغوت زدند که به موجب این اعمال از سوی مزدوران رژیم به عنوان خرابکار معرفی شدند در صورتی که این مردم جان بر کف و مومن چیزی جز پیروزی اسلام و مسلمین نمی خواستند.

بابایی خاطر نشان کرد: مردم قزوین از  سال 56 همه روزه بر علیه رژیم شاهنشاهی دست به تظاهرات زدند؛ مردمی که از مساجدد و محله های مختلف برای کمک به انقلاب اسلامی می شتافتند تنها هدفشان پیروزی اسلام و رهایی از بند طاغوت و رژیم ستم شاهی بود.

این جانباز 70 درصد در پایان با اشاره به خاطره ای از دوران انقلاب اسلامی یاد آور شد: انقلاب ما مدیون تلاش دست های پینه بسته ی مردان و دستان پر محبت زنانی است که از تمام مادیات و زیبایی های فریبنده دینوی گذشتند تا بتوانند درخت انقلاب را رشد داده و ثمره آن را برداشت کنند.

حتی پارتی بازی از دایره دین مداری خارج است

خانم علی پور خوئینی همسر شهید احمد علی طاهرخانی، فرد دیگری بود که از فعالیت ها و اقدامات همسر شهید خود بر علیه رژیم ستم شاهی سخن گفت.

وی به بیان فعالیت های شهید احمد علی طاهرخانی پرداخت و گفت: بنده بعد از گذشت شش سال از ازدواج با شهید طاهرخانی متوجه شدم که ایشان اقداماتی بر عیله شاه ملعون انجام می دهند.

همسر شهید طاهرخانی افزود: بیشترین فعالیت های شهید طاهرخانی در دوران انقلاب مربوط می شد به تدریس دروس ریاضی و فیزیک وی در مسجد میدانگاه بود ؛ حتما از خود می پرسید که تدریس دروس ریاضی و فیزیک چه ارتباطی با انقلاب دارد که در اینجا باید بگویم ایشان در لا به لای تدریس خود به بیان حقایق انقلاب و تبلیغ علیه رژیم طاغوت می پرداختند .

وی در پایان در بیان خاطره ای در ارتباط با دین مداری شهدا انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دین مداری شهدای انقلاب اسلامی به گونه ای بود که حتی با کوچکترین بی قانونی مخالف بودند چرا که حتی پارتی بازی و یا ضایع نمودن حق دیگران را نیز جایز نمی دانستند؛ اینگونه بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) و به دست توانگر مردمان این مرز و بوم در بهمن 57 به پیروزی رسید؛ انقلابی که سرشار از دین مداری و حق طلبی بود.

در پایان با توجه به فرا رسیدن ولادت پیامبر به تعدادی از کسانی که همنام  پیامبر مکرم اسلام (ص) بودند جوایزی اهدا گردید.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان