۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارتش سوریه در ۶ کیلومتری استان رقه/ حملات گروه‌های مسلح به اطراف خان‌طومان
کد خبر: ۱۹۴۸۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ارتش سوریه در ۶ کیلومتری استان رقه/ حملات گروه‌های مسلح به اطراف خان‌طومان

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه پیش‌روی‌هایی در محور طبقه داشته و در فاصله ۶ کیلومتری از مرزهای اداری استان رقه قرار گرفته‌اند.

ارتش سوریه در ۶ کیلومتری استان رقه/ حملات گروه‌های مسلح به اطراف خان‌طومان

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه پیش‌روی‌هایی در محور طبقه داشته و در فاصله 6 کیلومتری از مرزهای اداری استان رقه قرار گرفته‌اند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه حمله‌ای را ترتیب دادند که از طریق آن توانستند در محور طبقه به پیش‌روی‌هایی دست یافته و در فاصله 6 کیلومتری مرزهای اداری استان رقه و در فاصله کمتر از 40 کیلومتری دریاچه الاسد قرار بگیرند.

این پیشروی 10 روز پس از تشکیل یک ائتلاف کردی و عربی مورد حمایت آمریکا صورت گرفته است که با حمایت آمریکا حملاتی برای بازپس‌گیری استان رقه، مقر اصلی داعش در سوریه داشته است و این ائتلاف به سمت طبقه پیش‌روی‌هایی داشته اما این پیشروی از بخش شمالی صورت گرفته است.

طبقه که از سال 2014 در تصرف داعش است، حدود 50 کیلومتر با شرق شهر رقه فاصله دارد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای ارتش اخیرا حدود 20 کیلومتر پیشروی داشته و جان 17 نفر از اعضای داعش را گرفتند و در این درگیری‌ها 9 تن از نیروهای ارتش سوریه نیز کشته شدند.

از سوی دیگر، "نیروهای سوریه دموکرات" که نام این ائتلاف متشکل از نیروهای کرد و عرب مورد حمایت آمریکا است، اعلام کردند که در فاصله 60 کیلومتری شمال شرق طبقه قرار دارند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه‌هایی از مخالفان مسلح حمله‌ای به نیروهای ارتش و همپیمانانش در اطراف منطقه خان‌طومان در نزدیکی شهر حلب در شمال غرب سوریه داشتند.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای ارتش با بمباران و حملات هوایی شدید به این حملات پاسخ می‌دهند.

از سوی دیگر، علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه عنوان داشت که آشتی‌هایی در 50 منطقه در سوریه صورت گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همکاری میان وزارت آشتی ملی سوریه با مرکز روسی حمیمیم نیازمند هماهنگی بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان