۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آقای علی عسگری! ترمز را گم نکنید
کد خبر: ۱۹۴۶۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۴ ساعت: ۱۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

دیدار رییس جدید با روحانی، احتمال بازگشت شجریان و تابوشکنی حسن خمینی

آقای علی عسگری! ترمز را گم نکنید

اینکه رییس جدید از چنین "فضای باز"ی برای ممنوع التصویرها، دولت بنفش‌ها و فتنه‌گران چه مقصودی دارد معلوم نیست.

آقای علی عسگری! ترمز را گم نکنید
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ،از همان روزی که عبدالعلی علی عسگری اندکی پس از دریافت حکم ریاستش بر صداوسیما به دیدار حسن روحانی رفت، می‌شد حدس زد که در پس این "چراغ سبز" چه رویدادهای دیگری قطار خواهند شد.

پیش کشیده شدن بحث بازگشت ربنای شجریان به تلویزیون در آستانه ماه مبارک رمضان و نیز انتقاد علنی از ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات از زبان سید حسن خمینی، فقط دو مورد از این پیامدهاست.

علی عسگری 22 اردیبهشت حکم ریاست صداوسیما را دریافت کرد؛ اندکی بعد در 9 خرداد به دیدار حسن روحانی شتافت و وعده خوشحال کننده (!) "کمک رسانه ملی به دولت" را به او داد، تا رییس دولت تدبیر و امید هم خرسند از این اتفاق، به طور غیرمستقیم رسانه ملی را ابتدا با القابی مانند "تخریب و توهین، رفتار جناحی و دوقطبی سازی مصنوعی" بنوازد و خواستار "نظارت جدی سه قوه" بر رفتار صداوسیما شود.

آقای علی عسگری! ترمز را گم نکنید

یکی روز پس از این دیدار که دست بالا با حسن روحانی بود و حتی از بهانه تکراری صداوسیمایی ها مبنی بر کمبود بودجه هم خبری نبود، ناگهان خبر بازگشت صدای محمدرضا شجریان به صداوسیما در ماه رمضان مطرح شد؛ خواننده ای که در فتنه 88 عملکرد نامطلوبی از خود بر جای گذاشت و با روی باز نشان دادن به شبکه های تلویزیونی معاند نظام و محبوب بهاییان هم بخش زیادی از طرفدارانش در داخل را از دست داد و هم به دلیل عدم عذرخواهی و ادامه رفتارهای پیشین، صلاحیت پیشین خود را نزد بسیاری از مخاطبانش مخدوش کرد.

سیدفضل‌الله شریعت پناهی مدیر شبکه یک سیما از احتمال پخش صدای «محمدرضا شجریان» از تلویزیون در ماه رمضان خبر داده بود و حتی از اظهارات او این گونه برداشت شد که در جلسه ای با پورمحمدی معاون سابق سیما، تصمیم به پخش ربنای شجریان از شبکه یک قطعی است و فقط جزییات آن مشخص نشده است! هرچند در هیاهوی ایجادشده بلافاصله آن را تکذیب و به  نظر میرباقری معاون جدید سیما منوط کرد.

در این بین نکته قابل تامل و دیده نشده در اظهارات اولیه مدیر شبکه یک، اذعان او به "ماموریت های جدید" از سوی علی عسگری است. او گفته بود: "شبکه یک در دوره ریاست آقای سرافراز بر صداوسیما، برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را برای تولیدی‌ها و پخش زنده انجام داده بود اما با حضور آقای عسگری به عنوان رئیس جدید، ایشان ماموریت‌های جدیدی مثل ویژه برنامه‌های افطار به ما داد." "50 درصد برنامه‌های ویژه رمضان شبکه یک تغییر کرده است و ما مترصد برگزاری جلسه‌ای با حضور آقای میرباقری؛ معاون جدید سیما هستیم تا برنامه‌های قطعی اعلام شود."

همزمانی این اظهارات با اعلام خبر پخش ربنای شجریان تردیدها در مورد چراغ سبز جدید رییس سازمان صداوسیما را تا حد زیادی از بین می برد؛ خاصه آنکه علی عسگری با رویکردهای ماه های پایانی دوران سرافراز که با بازگشت ممنوع التصویر ها به تلویزیون همراه بود همراهی کرده و تغییری در آن به وجود نیامده است.

دومینوی تابوشکنی ها و چراغ سبزی نشان دادن به بنفش ها، با دلجویی عجیب و غریب از "سبزها" و "ممنوع التصویر" اعظم شان تکمیل شد.

در ادامه روند شتابان تغییر خط مشی، سید حسن خمینی دوازدهم خرداد – یعنی سه روز پس از دیدار علی عسگری با روحانی – در تلویزیون ظاهر شد تا در مورد ابعاد شخصیتی امام (ره) صحبت کند اما آنچه باقی ماند حمایتش از رییس دولت اصلاحات بود. او گفت: "با ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان کردن نمی‌توان کسی را محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است."

سید حسن خمینی از متلک انداختن به عملکرد صداوسیما هم غافل نشد و در پایان گفت و گویش گفت: "ان شاء الله آقای علی عسکری به دستور العمل هایی که مقام معظم رهبری برای صدا و سیما صادر کردند عمل کنند و شاهد صدا و سیمای بازتر و بهتری باشیم."

معلوم نیست روندی که صداوسیما در همین مدت کم حضور علی عسگری در پیش گرفته، به کجا ختم خواهد شد؛ اینکه او از چنین "فضای باز"ی برای ممنوع التصویرها، دولت بنفش ها و فتنه گران چه مقصودی دارد معلوم نیست؛ اگر او قصد گرفتن امتیازاتی از دولت را دارد باید گفت تجربه نشان داده نتیجه ای از این اقدامات حاصل نخواهد شد؛ به جز این، آنچه مسلم است رسانه ملی یک تلویزیون خصوصی نیست که هر کسی با هر تفکری وارد آن شد، همه خطوط قرمز نظام را به چالش بکشد.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان