۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سفر دردی را دوا نمی کند/ حل گوشه ای از مشکلات درمانی شهرکردی ها با سفر یک روزه وزیربهداشت
کد خبر: ۱۹۴۵۳۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سفر دردی را دوا نمی کند/ حل گوشه ای از مشکلات درمانی شهرکردی ها با سفر یک روزه وزیربهداشت

وزیر بهداشت طی سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری، با افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی ، باری نه چندان سنگین از روی دوش مردمان این استان برداشت.

سفر دردی را دوا نمی کند/ حل گوشه ای از مشکلات درمانی شهرکردی ها با سفر یک روزه وزیربهداشت
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ وزیر بهداشت طی سفر یک روزه خود به شهرکرد جان تازه ای به سیستم بهداشت و درمان این شهربخشید و افتتاح اولین کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری در استان از دستاوردهای درخشان این سفر بود. 

بحرینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشکلات این شهر را زیرساختی خواند و گفت: سختی هایی که مردم استان چهارمحال و بختیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند با سفر یک روزه و یک ماهه حل نمی شود. 

وی ادامه داد: کمبود 500 تخت بیمارستانی تا رسیدن به حد استاندارد، نبود تجهیزات پزشکی به روز وکامل و سفرهای درمانی بیماران به استان های دیگر به علت کمبود کلینیک های شبانه روزی، از معضلات شبکه بهداشتی و درمانی این استان محسوب می شود.

احداث اولین مرکز درمان ناباروری استان چهارمحال و بختیاری 
به گفته زارع نژاد مدیر ارتباط با رسانه وزارت بهداشت، وزیر بهداشت طی این سفر از برخی مراکز بازدید و بخش زایشگاه بیمارستان هاجر(س)، کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری حضرت زهرا(س) و بیش از 20 پروژه خیرسازدر استان چهارمحال و بختیاری را افتتاح کرد. 

بحرینی نیز در این خصوص افزود: امروز با حضور وزیر بهداشت در کل 21 مرکز بهداشتی درمانی، پایگاه 115 ، خانه بهداشت، آزمایشگاه مرکزی ،کلینیک بیماران خاص و مراکز مشاور قبل ازدواج  افتتاح شده است. 

9 میلیارد اعتبار مورد نیاز پروژه توسعه بیمارستان 330 تخت خوابی 
وزیر بهداشت طی بازدید از عملیات احداث فاز دوم بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد،بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه تاکید کرد. 

مدیر ارتباط با رسانه وزارت بهداشت گفت: عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه بیمارستان 330 تخت خوابی آیت الله کاشانی شهرکرد از مردادماه سال 94 آغاز شد و اتمام آن نیازمند اعتباری حدود 90 میلیارد ریال است. 

زارع نژاد با اشاره به اینکه بخش زایشگاه بیمارستان هاجر در قالب بسته خدمتی ارتقا کیفیت هتلینگ مراکز درمانی، بهسازی شده است، ادامه داد:اعتبار هزینه شده در این بخش شش میلیارد ریال گزارش شده است. 

خیرین شبکه درمانی این استان را سرپانگه داشته اند 
 بحرینی از افتتاح کلینیک بیماران خاص و صعب العلاج حضرت امام رضا(ع) نیز خبر داد و گفت:این پروژه توسط وزیر بهداشت از طریق ارتباط زنده ویدیویی ،در کنار پروژه مرکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه مرکزی لردگان افتتاح شد. 

وی افزود: دو بیمارستان امام خلیفه و کوهرنگ نیز در این استان ساخته شده اما به بهره برداری نرسیده است. 

تاکنون 120 پروژه با مشارکت خیرین احداث شده که با توجه به این آمار و حضور مستمر خیرین در حوزه سلامت، وجودشان نعمتی برای چهارمحال و بختیاری ها است.

گزارش از یاسمن قاسمی

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان