۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در ۱۰ کیلومتری منبج سوریه
کد خبر: ۱۹۴۴۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در ۱۰ کیلومتری منبج سوریه

همزمان با پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر منبج و رسیدن آن‌ها به ۱۰ کیلومتری شهر، داعش خانواده‌های مسئولان امنیتی خود را از این شهر به مکان نامعلومی برد.

شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در ۱۰ کیلومتری منبج سوریه

همزمان با پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر منبج و رسیدن آن‌ها به 10 کیلومتری شهر، داعش خانواده‌های مسئولان امنیتی خود را از این شهر به مکان نامعلومی برد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای دموکراتیک سوریه از چند روز پیش عملیات خود را برای آزادسازی شهر منبج در شمال حلب آغاز کردند و به گفته منابع سوری، این نیروها هم‌اکنون به 10 کیلومتری شهر رسیده‌اند.

شبه نظامیان سوریه در تازه‌ترین پیشروی خود در حومه این شهر کنترل روستاهای خربه بشار، الجدیده، فرس الصغیر، وجب النشامه، غره کبیر و الصندلیه را در دست گرفتند.

به گفته منابع سوری، به دنبال پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه داعش از چند ساعت گذشته خانواده‌های مسئولان امنیتی خود را از شهر خارج کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده است. همچنین داعش مانع خروج ساکنان محلی از این شهر می‌شود.

از سوی دیگر ناصر حاج منصور، مشاور فرماندهی کل نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که جنگ حومه شمالی رقه هنوز به پایان نرسیده است و همچنان با روندی سریع‌تر از قبل ادامه دارد.

وی تأکید کرد که عملیات آزادسازی حومه رقه همزمان با عملیات منبج صورت می‌گیرد و هدف اصلی از این دو عملیات جدا کردن مناطق تحت سیطره داعش و تنگ کردن عرصه بر این گروه برای ممانعت از ارتباطش با ترکیه است.

نیروهای دموکراتیک سوریه از ساکنان شهر منبج خواستند تا از مقرهای داعش دور شوند چرا که ممکن است هدف قرار بگیرند.

از سوی دیگر یک جنگنده روسیه پالایشگاه نفت وابسته به داعش در شهر کوبانی در حومه شهر رقه را هدف قرار داد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان