۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نفی مذاکره و رابطه با آمریکا در بیان رهبری، همان فریادی است که از حنجره امام بیرون می‌آمد/ آیت‌الله خامنه‌ای تنها شخصی بود که شایستگی پوشیدن لباس رهبری را داشت
کد خبر: ۱۹۴۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام خاتمی:

نفی مذاکره و رابطه با آمریکا در بیان رهبری، همان فریادی است که از حنجره امام بیرون می‌آمد/ آیت‌الله خامنه‌ای تنها شخصی بود که شایستگی پوشیدن لباس رهبری را داشت

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه تجلیل از امام راحل در زنده نگه داشتن آرمان‌های ایشان است، ابراز کرد: اولین نباید در خط فکری امام و رهبری نهی از رابطه با استکبار است.

نفی مذاکره و رابطه با آمریکا در بیان رهبری، همان فریادی است که از حنجره امام بیرون می‌آمد/ آیت‌الله خامنه‌ای تنها شخصی بود که شایستگی پوشیدن لباس رهبری را داشت
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسمی در بزرگداشت امام راحل در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مناسبت 14 خردادماه دارای 2 حادثه بزرگ است رحلت جانگداز امام راحل و انتخاب رهبر معظم انقلاب؛ امروز پس از گذشت 27 سال هنوز ناگفته‌های فراوانی درباره این دو حادثه وجود دارد.
وی با بیان اینکه جامعیت امام خمینی(ره) ایشان را تبدیل به یکی از نوادر روزگار کرده است، افزود: شجاعت، شهامت کم‌نظیر، سیاست و تدبیر و علم ایشان قابل توجه بود، همچنین مدیریت مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام صالح بودن و صحیح بودن انتخاب خبرگان رهبری را در سال 68 نشان می‌دهد.
این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله خامنه‌ای تنها شخصی بود که شایستگی پوشیدن لباس رهبری را داشت، اذعان کرد: ویژگی‌های مشترک خط امام و رهبری در عرصه بایدها و نبایدها باید برای ملت ما تبیین شود.
وی حفظ جریان فکری امام را از نکات مهم مدیریت رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: خط فکری و عملکرد امروز رهبری ادامه همان خط فکری امام خمینی است.

عده‌ای از ابتدای انقلاب به دنبال ایجاد رابطه با آمریکا بودند

خاتمی 4 باید و 2 نباید را در خط فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب مشترک دانست و عنوان کرد: اولین باید حاکمیت دین در جامعه یا همان حاکمیت مکتب است، امام معتقد بود تمام ماموریت ما به صحنه آوردن احکام دین است؛ همان موضوعی که رهبری در دیدار اخیر با خبرگان رهبری فرمودند که باید مسیر انقلاب زنده بماند.
وی ادامه داد: دومین باید تکیه به مردم و جمهوریت نظام اسلامی است، جمهوری اسلامی ترجمه دیگری از مردم سالاری دینی است.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اسفند سال گذشته 2 انتخابات بزرگ به صورت صحیح بزگزار شد که در آن حق الناس به خوبی رعایت شده بود؛ این سخنی نارواست که اگر نتیجه انتخابات مطابق میل ما بود آن را درست دانسته و در صورت مغایرت با نظر ما مطرح شود حق الناس رعایت نشده است.
وی با بییان اینکه مسئولین در طی این 37 سال از رأی مردم محافظت کردند که به معنای رعایت مردم سالاریست، گفت: دشمنان نظام همیشه به دنبال ضربه زدن به عقبه مردمی کشورمان هسستند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان اضافه کرد: باید مراقب بود عده‌ای برای دستیابی به اهداف شوم خود از مردم استفاده ابزاری نکنند؛ زیرا این ظالمانه‌ترین رفتار در حق مردم است.
وی ادامه داد: سومین باید رسیدگی به وضع محرومان است؛ زیرا روح انقلاب در حمایت از مستضعفان تعریف شده، باید نظام در مسیر فقرزدایی از جامعه حرکت کند امروز وضع بد معیشتی مردم در برخی استان‌ها عامل زجر برای ماست.
خاتمی چهارمین باید خط فکری امام را حضور ولایت فقیه در حاکمیت دانست و گفت: حکومت اسلامی بدون حضور ولایت فقیه همان حکومت طاغوت است حتی اگر قوانین اسلامی در آن حاکنم باشد؛ زیرا بدون وجود یک دین شناس در رأس حکومت تضمینی برای اجرای قوانین اسلامی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: عامل ایستادگی ملت ایران در همه صحنه‌ها پشتیبانی از ولایت فقیه است، فتنه‌گران در سال 88 با نگاه اشتباه حمایت از جمهوریت نظام پا به میدان فتنه گری گذاشتند در صورتی که موضوع ولایت فقیه را درنظر نگرفتند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تجلیل از امام راحل در زنده نگه داشتن آرمان‌های ایشان است، ابراز کرد: اولین نباید در خط فکری امام و رهبری نهی از رابطه با استکبار است؛ امروز عده‌ای که کُمیت آنها در مبارزه با آمریکا می‌لنگد و ادعای پیروی از خط امام را دارند باید بدانند چه کسی بذر نفرت از آمریکا را در دل این ملت نهاد؟
وی ادامه داد: عده‌ای در زمان امام خمینی تلاش کردند تا رابطه با آمریکا را دوباره ایجاد کنند و نامه‌ای نوشتند و گفتند همانطور که مسئله جنگ را تمام کردید مسئله رابطه با آمریکا را حل کنید.

ادعای خط امام و ضدیت با ولایت فقیه همخوانی ندارد

این عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر امام راحل به نامه شما پاسخ مثبت داده بود که با انتشار آن در سایت‌های خود گوش فلک را کر می‌کردید؛ در صورتی که ایشان با نفرت از آمریکا از دنیا رفت زیرا می‌فرمود تا آمریکا آدم نشود رابطه‌ای برقرار نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در این 37 سال توطئه‌های آمریکا علیه ایران 37 برابر شده است، گفت: اما در این سالها نفوذ آمریکا 37 برابر کاهش یافته است.
خاتمی اذعان کرد: در این سال‌ها آمریکا به دنبال راه نفوذ در ایران است و غارت 2 میلیاردی ماه اخیر در همین راستا بود و با ادامه این روال آمریکا همه دلارهای ما را در کشورش مصادره می‌کند به بهانه اینکه چرا انقلاب کردید.
وی با بیان اینکه امروز فریاد رهبری در عرصه نفی رابطه و مذاکره با آمریکا همان حنجره امام است، تصریح کرد: دومین نباید در خط فکری امام و رهبری نهی از تفرقه و دوقطبی کردن جامعه است.
امام جمعه موقت تهران افزود: دوقطبی کردن جامعه یعنی بیگانگان گمان کنند در ایران اسلامی 2 حرف تاثیرگذار است؛ در صورتی که ملت ایران یک حرف دارند و گوش به فرمان رهبری هستند.
وی ادامه داد: امروز هر قلم و گفتاری که ضد تفکر امام عمل کند به تحریف ایشان پرداخته است، ادعای خط امام با ضدیت با ولایت فقیه همخوانی ندارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان