۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین موافقت سوریه با ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده
کد خبر: ۱۹۴۳۸۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

موافقت سوریه با ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده

سوریه به سازمان ملل و صلیب سرخ اجازه داد تا از طریق هوایی کمک‌های بشردوستانه را طی ماه ژوئن به دست‌کم ۱۱ منطقه محاصره شده برسانند.

موافقت سوریه با ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده

سوریه به سازمان ملل و صلیب سرخ اجازه داد تا از طریق هوایی کمک‌های بشردوستانه را طی ماه ژوئن به دست‌کم 11 منطقه محاصره شده برسانند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، موافقت سوریه با انداختن کمک‌های بشردوستانه از هوا در مناطق محاصره شده طی ماه ژوئن پس از درخواست آمریکا و انگلیس صورت گرفت.

هیات سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق کفربطنا، سقبا، حموریه، جسرین، الزبدانی، حرستا الشرقیه، زملکا، مضایا، الفوعه، کفریا و الیرموک جزو لیست مناطقی هستند که سوریه با ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن موافقت کرده است. سوریه همچنین با ارسال کمک‌های بشردوستانه به 25 منطقه دیگر موافقت کرده است.

به گفته هیات سوریه، داریا و دوما هم دو منطقه محاصره شده‌ای هستند که به علاوه هشت منطقه دیگر کمک‌های بشردوستانه به آن ارسال خواهد شد.

شهر داریا از سال 2012 هیچ گونه کمک انسانی دریافت نکرده است. سازمان ملل اعلام کرده که ارسال کمک‌های بشردوستانه به این شهر به دلایلی به تأخیر افتاده است.

یکی از مسئولان سازمان ملل نیز اعلام کرد که کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه طی روزهای آینده به داریا می‌رسد.

قرار است استفان اوبراین، نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز (جمعه) شورای امنیت را در جریان اوضاع بگذارد.

دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند: برنامه جهانی غذا نیاز به مواقفت دولت سوریه برای انداختن کمک از هوا دارد.

رمزی عزالدین رمزی، معاون هیات ویژه سازمان ملل به سوریه در پی نشست کارگروه کمک رسانی به سوریه گفت: تا زمانی که برنامه جهانی غذا برنامه‌هایش را عملی نکند تصور نمی‌کنم ارسال کمک‌ها در آینده نزدیک اتفاق بیفتد اما من معتقدم که این کمک‌رسانی‌ها به زودی آغاز شود.

از سوی دیگر، منابع سوری اعلام کردند که قیمت مواد غذایی در محله‌های شرق حلب افزایش قابل توجهی داشته و همین مساله این مناطق را با بحران غذایی مواجه ساخته است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان