۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صادرات سمنان از گمرکات دیگر استان‌ها!
کد خبر: ۱۹۴۲۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

صادرات سمنان از گمرکات دیگر استان‌ها!

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان خواستار بررسی و واکاوی چرایی اقبال و اشتیاق صادرکنندگان این استان به صدور کالاهای خود از طریق گمرکات دیگر استان‌ها شد.

صادرات سمنان از گمرکات دیگر استان‌ها!

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان خواستار بررسی و واکاوی چرایی اقبال و اشتیاق صادرکنندگان این استان به صدور کالاهای خود از طریق گمرکات دیگر استان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین در سمنان، سعید ترکان دهنوی در اولین نشست کارگروه توسعه صادرات این استان که با حضور مدیران ارشد دولتی و خصوصی در محل سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: به اعتقاد فعالان بخش خصوصی علی‌الخصوص صادرکنندگان استان سمنان، صادرات زمانی در چرخه رشد قرار خواهد گرفت که مدیران دولتی در موارد قانونی و دستورالعمل‌ها به‌هنگام عمل کنند تا بتوانند شرایط را برای تولید و صادرات مهیا کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان بسته حمایتی صادرات غیر نفتی را پیش‌برنده سیاست‌های صادراتی کشور ارزیابی و بیان کرد: از آنجا که همه برنامه‌های حمایتی، صیانتی و تشویقی توسعه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیرنفتی است لذا باید تمام توان خود را برای صادرات جزم کنیم.

وی، نگرش بخش خصوصی به مقوله صادرات را در قیاس با بخش دولتی، متفاوت ارزیابی کرد و ادامه داد: در سنوات قبل تعداد صادرکنندگان استان بیش از پنجاه شرکت بوده ولی در حال حاضر به‌علل مختلف تعداد شرکت‌های صادرکننده استان سمنان به تعداد بسیار کمی تقلیل یافته است .

ترکمان دهنوی عارضه‌یابی کاهش صادرات در این استان را ضروری دانست و اضافه کرد‌: اینکه صادرکنندگان استان ترجیح می‌دهند کالاهای خود را از گمرکات دیگری انجام بدهند جای تامل و بررسی دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، پروسه صادرات را محدود به گمرک استان‌ها ندانست و تصریح کرد: در فرآیند صادرات سازمان‌های مختلفی همکاری دارند که با توجه به اهمیت هماهنگی بین‌بخشی باید تعاملات لازم فی مابین آنها صورت گیرد.

همچنین سهراب حکیم زاده عضو هیات رئیسه اتاق سمنان شفاف نبودن آمار صادرات استان و اختلاف آمارهایی که نهادهای مختلف ارائه می‌کنند را یکی از مشکلات این بخش دانست و گفت: آمار صادرات و سایر موضوعات مرتبط با اقتصاد استان باید به‌صورت شفاف و واقعی در اختیار نهادهای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری استان قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق سمنان جهت رفع اختلاف آمار سازمان صنعت و معدن و تجارت و گمرک پیشنهاد داد: در سامانه گمرک، ترتیبی اتخاذ شود تا ثبت عنوان و ‌نام استان مبداء صادرکننده در فرم‌های ترخیص در گمرکات خروجی الزامی‌ شود تا از این طریق امکان شناسایی و تشخیص آمار واقعی صادرات استان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان